|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Jeg har laget 5 liter suppe som skal være med på jobb i morgen. Den er ferdig laget i kjelen, men er jo varm og kommer til å være det i flere timer enda. Hva gjør jeg med den? Setter den med lokk på balkongen?
|
|
|
#2 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Tapp kaldt vann i vasken og sett kjelen nedi. Rør rundt så det blir sirkulasjon både i suppa og i det kalde vannet. Når det kalde vannet har blitt lunka bytter du vann, gjenta til suppa er passelig temperert. Så kan du sette den på balkongen (men sett noe tungt/stort over lokket, jeg har fått kraft spist av fugler før) eller i kjøleskapet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Avkjøle i kaldt vann ja, men får du ikke plass til den i kjøleskapet? Kan du ikke dele den opp i mindre beholdere, f.eks tomme isbokser, hvis du ikke får inn gryten? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Det gikk fint altså. :-)
|
|
|
#6 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Så bra at det gikk fint! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Kanskje jeg har laget min egen teori på hva som skjer
|
|
|
#8 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvordan oppbevare stor kjele med suppe til i morgen?Ja, da er det altså den langsomme nedkjølingen som skjer i kjøleskapet som er problemet? Altså fordi kjøleskapet ikke greier å kjøle ned maten hurtig nok. Men jeg ser matportalen også fokuserer på kondens som et yndet sted for bakterier, så kan hende teorien din er helt riktig Kirsebær. |
|
|
|
![]() |
|
|