Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

5 søndager, mandager og tirsdager

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 22:24   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

5 søndager, mandager og tirsdager

Mulig det er flere som har sett statusfeltet til flere på facebook i det siste.
Det er i alle fall tre stykker hos meg som har limt inn noe om at det i august 2010 var 5 søndager, 5 mandager og 5 tirsdager, og at i følge en eller annen luring så skjer dette bare hver 823. år eller noe slikt. (jeg har problemer med facebook akkurat nå, så jeg har ikke teksten nøyaktig)

Er det jeg som er dum, eller denne luringen? I mitt hode er det slik at hver gang 1. august faller på en søndag, så blir det 5 søn, man og tirs. Den siste tirsdagen blir 31.8. I gjennomsnitt faller 1. august på en søndag hvert 7. år
1. aug 2010= søndag
1. aug 2011= mandag
1. aug 2012= onsdag (skuddår)
1. aug 2013= torsdag
1. aug 2014= fredag
1. aug 2015= lørdag
1. aug 2016= mandag (skuddår)
1. aug 2017= tirsdag
1. aug 2018= onsdag
1. aug 2019= torsdag
1. aug 2020= lørdag (skuddår)
1. aug 2021= søndag

Så neste gangen går det 11 år, men neste gang går det bare 6 år igjen.

Jeg bare irriterer meg over dette og lurer på hva de mener.

For det er jeg som er smart her, ikke sant?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:30   #2
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Ja, det er jo ikke noe magisk med antall dager i måneden, så du er nok den smarte.

I oktober 2010 er det fem hele helger, altså 5 fredager, lørdager og søndager.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:31   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Atte hæ? Bryr du deg virkelig?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:32   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Var ikke det en sånn morrostatus om at man ville være heldig grunnet noe FengShui opplegg?

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:38   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

bryr meg og bryr meg. tja. Slike små, helt unyttige ting som jeg grubler på og lurer på. Akkurat som jeg funderer på tvillinger født rundt tida vi stiller klokka tilbake.

Det var noe med lykke ja, men finner ikke statusen igjen, for jeg kommer ikke inn på facebook nå. Kanskje det bare var laget for å irritere slike som meg?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:41   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

bryr meg og bryr meg. tja. Slike små, helt unyttige ting som jeg grubler på og lurer på. Akkurat som jeg funderer på tvillinger født rundt tida vi stiller klokka tilbake.

Det var noe med lykke ja, men finner ikke statusen igjen, for jeg kommer ikke inn på facebook nå. Kanskje det bare var laget for å irritere slike som meg?

Som i at den som er yngst i antall levde minutter kan risikere å være "eldst", født på et tidligere klokkeslett enn den førstefødte, formelt sett?

Der fikk i alle fall hodet mitt noe å tenke på... sannelig bra det bare er en unge i magen min, og man ikke vrir klokken noen vei, slett ikke tilbake, når jeg har termin, ellers hadde dette kommet til å "plage" meg helt til fødselen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 23:22   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Her er teksten. Blir jeg rik hvis jeg forteller vennene mine at det IKKE stemmer? hmm

Sitat:

August 2010 inneholdt 5 søndager, 5 mandager og 5 tirsdager. Noe som bare intreffer hvert 823 år, og i følge Feng Shui så vil den som forteller det til sine venner i løpet av september måned få mye penger. Så da er det bare å kopiere teksten videre Kan vel bare håpe!!

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:11   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Hehe, jeg tenkte akkurat på det samme når jeg så den på Facebook.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:18   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Her er teksten. Blir jeg rik hvis jeg forteller vennene mine at det IKKE stemmer? hmm

Dette må du jo bare kommentere! Haha

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:25   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

bryr meg og bryr meg. tja. Slike små, helt unyttige ting som jeg grubler på og lurer på. Akkurat som jeg funderer på tvillinger født rundt tida vi stiller klokka tilbake.

Det var noe med lykke ja, men finner ikke statusen igjen, for jeg kommer ikke inn på facebook nå. Kanskje det bare var laget for å irritere slike som meg?

Ooo.. det med tvillinger født når man stiller klokka tilbake har jeg ikke tenkt på .. Artig tanke.

Du er ikke den eneste som har reagert på den statusen.. har irritert meg litt jeg også, men ikke nok til at jeg har begynt å regne på det.. :Fnise:

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:28   #11
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Akkurat som jeg funderer på tvillinger født rundt tida vi stiller klokka tilbake.

Minstemannen min ble født 080707. Hadde vi ikke hatt sommertid, så hadde han vært født 070707. Kjedelig.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:41   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 5 søndager, mandager og tirsdager

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Ja, det er jo ikke noe magisk med antall dager i måneden, så du er nok den smarte.

I oktober 2010 er det fem hele helger, altså 5 fredager, lørdager og søndager.

Fikk nettopp en sms ang dette, gravde frem denne tråden og svarte elegant tilbake at dette er et fenomen som skjer i gjennomsnitt hvert 7. år

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no