|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan få til god brun saus? (til lam denne gangen)Jeg har problemer med å få dreisen på en skikkelig god brun saus.
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan få til god brun saus? (til lam denne gangen)Jeg gjør det sånn:
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan få til god brun saus? (til lam denne gangen)Du kan med hell investere i noen av de flaskene med fond som finnes i velutstyrte matbutikker. Og sukkerkulør gjør sauser mye mer innbydende. Og så må de koke såpass lenge at all melsmak forsvinner. Jeg er ingen fan av overdreven bruning av hvetemel, for jeg synes mange svir melet og da blir det bare ekkelt.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få til god brun saus? (til lam denne gangen)Jeg gjør ca som Mim, men jevner kraften med maizenna i stedet for den hersens hveten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan få til god brun saus? (til lam denne gangen)Jeg gjør omtrent som Mim. Jeg synes forresten litt brunost gir veldig god smak til brun saus.
|
|
|
|
#6 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få til god brun saus? (til lam denne gangen)Bruk stekekraften fra kjøttet. Er det litt kraft kan man øke mengden ved hjelp av kjøttbuljong.
|
|
![]() |
|
|