|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Kan dette være noe?
|
|
|
#3 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Fant denne også
|
|
|
#4 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Jeg husker ikke hva som er installert på Poden sin pc, men noe er det - etter han svært så overrasket kom å sa at noen på datamaskinen tisset melk!!!
|
|
|
#5 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Hvilken aldersgruppe? For de yngste finnes det en del programmer, for de litt eldre er det vanskeligere og finne noe som ikke kan omgås relativt enkelt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Min sønn surfer ikke fritt på nettet enda, så det er litt vansklig å vite hva jeg gjør om noen år, men i teorien tenker jeg at vi ikke skal ha noe filter. Vi skal snakke om alt som finnes der ute og vi skal snakke om ting han dumper borti. Og når han har blitt så stor at vi ikke prater om slikt lengre, og at jeg ikke vet hva han gjør, så har han ihvertfall kunnskapen om hva som er hva og hva hjemmet hans mener om de forskjellige sakene.
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Jeg tenker at selv om det er mye der ute jeg ikke vil at han skal se, så er det heller ikke farlig om han ser en pupp eller noe vold. Det jeg er redd for er jo at han skal bli påvirket til å tro at verden fungerer annerledes enn den gjør. Og at han ikke skal ha respekt for mennsker. Om han dumper borti slikt mens han er liten vil vi kunne prate om det. Og det er egentlig veldig mye enklere å prate med en 8-åring om temaet enn en 13-åring.
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Jeg er enig med kirsebær her.
|
|
|
|
#9 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Det folk fra nettvettkurs sier er at man skal ha PC'en i stua slik at man ser hva de driver på med (så langt man kan). Du kan lese mer her: http://nettvett.reddbarna.no/ |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan beskytte barna som er på internett?Ikke noe filter, PC i stua og mye snakk |
|
|
|
![]() |
|
|