|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Har barna fri når dere har fri?Hvis dere har fri fra jobben en dag uten noen spesielle planer, har dere barnehagebarna hjemme da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Som regel ikke. Jeg er dødelig avhengig av alenetid og griper sjansen med begge hender når det byr seg en anledning til å være hjemme og komme ajour med arbeidet. Likevel hender det rett som det er at jeg ikke leverer snuppa i barnehagen og heller koser meg med henne hjemme. |
![]() |
![]() |
#3 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har fridag hver onsdag, men leverer minstejenta i barnehagen - som er den barnehagen jeg jobber i
![]() |
#4 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei. Egentlig ikke. Jeg jobber så og si hele tiden og er alene med jenta, så når jeg en sjelden gang har en fridag fra jobb så er jeg faktisk litt egoistisk og bruker den på meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei. Det skjedde nesten aldri da jeg hadde barnehagebarn. Nå er det ikke sånn at jeg uten videre får fri fra jobben heller, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg hadde en fridag i uka da minsten gikk i barnehagen, og det var fordi han satte pris på mer tid hjemme. Og jeg satte også stor pris på å ha en hel dag sammen med ham i ro og fred. Så svaret er ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er som flere over her lærer og jobber ikke i skolens ferier. Noen dager har jeg fri helt alene, mens andre dager har jeg barna hjemme. I sommer hadde barna fri i 6 uker, jeg i 8 1/2.
![]() |
#8 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Leverer sent og henter tidlig. Som regel ønsker han og dra en tur i barnehagen, han trives så godt.
![]() |
#9 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei, jeg har ikke pleid å ta ut ungene fordi jeg selv har fri.
![]() |
#10 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Da jeg hadde barnehagebarn, og jobbet deltid, så ble det ofte en tur i barnehagen. Hadde mye sykdom med den eldste så hun var mye hjemme, og minstejenta elsket å være i barnehagen selv om hun var syk.
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Takk for mange svar. Jeg har heller egentlig aldri fri. Men om et par uker stenger jobben en dag (noe som nesten aldri skjer), vi jobber inn denne dagen på kveldstid. Jeg har jobbet en del overtid i det siste så det hadde vært godt med en dag hjemme alene uten å gjør noe annet enn det jeg har lyst til. Samtidig vet jeg at jeg vil ha veldig dårlig samvittighet om jeg sender lillegutt i barnehagen, mens jeg er hjemme og heller kunne brukt tiden på noe koselig sammen med han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?
Jeg ville tatt dagen for deg selv. Lillegutt blir sikkert syk en eller annen gang før jul, så da får dere litt tid sammen likevel |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?I vanlige hverdager skjer det ikke at jeg har fri uten at jeg er syk. Og da er han i barnehagen. Nå når jeg var sykemeldt i 6mnd leverte jeg han sent og hentet han relativt tidlig. Men fri hadde han ikke en eneste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja, det pleide jeg å ha. |
![]() |
![]() |
#15 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har fri fredagene og har barnehagebarna hjemme sammen med meg da. Skolejenta må jo på skolen i alle fall.
![]() |
#16 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nå har jeg skolebarn, men da de gikk i barnehagen, var de vel like ofte hjemme som i barnehagen hvis jeg/vi hadde fri. Jeg har fri i høstferien nå, og vi skal ikke reise bort. Minstemann skal da på SFO to av fem dager, resten av tiden blir han hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nå har jeg bare skolebarn fra i år, men kan svare ut fra hva vi har gjort tidligere:
![]() |
#19 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Hvis jeg tar meg en fridag så er det stort sett for å være sammen med barnet mitt ja. De gangene han har blitt sendt i barnehagen har det vært fordi jeg har vært syk. Jeg er heldig og har ganske mye tid for meg selv, så det er ikke noe behov for å bruke fridagene til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei. Når jeg har fri fra undervisning har jeg alltid masse annet å gjøre, og da benytter jeg sjansen til å gjøre det i fred. Ikke så lett å skrive oppgave med unger rundt beina.
![]() |
![]() |
|
|