|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Jeg er så reisesyk at jeg nesten dør. Jeg kunne tenke meg å reise til varmere strøk i en ukes tid i januar eller februar. Helst ville jeg reist dagen etter jul, men alt er jo booket og svindyrt.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Hvis du skal reise om vinteren, må du lenger sør enn middelhavet. Tenk kanariøyene, egypt eller thailand. Det går nok få charterturer til middelhavsland på den tiden av året.
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Alcudia er vel ikke et sted man reiser til på vinterstid, da er det jo kaldt og ofte dårlig vær. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Og så må du være sikker på at de har oppvarmet basseng. Det er ikke alle steder de har det. Det er iiiiiiiskaldt å bade i et ikke-oppvarmet basseng på den tiden på Kanariøyene i allefall. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Herregud så dum jeg må fremstå nå, tenkte ikke på at det ikke er varmt alle andre steder om vinteren.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Jeg hadde ikke giddet Thailand for en uke, og ihvertfall ikke for kun bading og sol. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Nei, man bør vel dra for en litt lenger periode om man skal til Thailand, tenker jeg. Noe å vurdere til sommeren 2011 eller 2012, tenker jeg. 3 uker eller noe sånt.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Om du skal til Thailand på sommeren så bør du dra til østkysten, på vestkysten er det regnperiode. Thailand er best på vinteren. På sommeren er det veldig varmt. :erfaren: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Audacious
|
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Definér billig? Ving har en åttedagers tur til Egypt for drøyt 13000 for dere alle fire, men da er det ikke all inclusive og badeland (men treroms leilighet, strand i nærheten, basseng og barnebasseng osv.). Avreise 4 januar.
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Skal du ha sol og bad i Egypt så er garantert pyramidene en god dagstur unna. Jeg hadde ikke tatt med en 3-åring på den turen med hompete buss. Tror det er 6 timer med buss fra Sharm i alle fall (en vei) såvidt jeg husker, og det er vel ikke noe kortere fra Hurugadha områdene tror jeg. Med Egypt er i alle fall solsikkert og deilig badevann i havet i januar, det er det ikke på Kanariøyene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Alt man lærer. Jeg tror jeg takler dårlig å reise til Egypt uten å få besøkt pyramidene, så kanskje vi heller bare skal satse på en storbyferie? Paris og Eurodisney, kanskje? Og kanskje litt mer utover våren når det ikke er grisekaldt lenger? Nei, jeg får tenke litt, dette er jammen ikke lett.
|
|
|
#13 |
|
Metallica!!
|
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Egypt!
|
|
|
#14 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Dere som anbefaler Egypt, har dere vært der? Jeg har ikke vært der, |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?Vi har aldri blitt dårlig i Egypt og har vært i Sharm el Sheik flere ganger og jeg har vært på rundreise i Egypt en gang tidligere. Vi har aldri hatt med barn dit foreløpig, men hadde ikke hatt betenkeligheter med det. Om vi skal reise på vinteren igjen til "syden" så blir det garantert Egypt en gang. Det er helt fantastisk. Bare en stikker hodet under vann på stranda så føler du at du er i et akvarium. Flott for både voksne og barn. Rødehavet hvor det lever mye flotte koraller holder en ganske konstant varme og er vel aldri under 25 grader såvidt jeg husker. Har noe med levevilkårene til korallene å gjøre. |
|
|
|
![]() |
|
|