Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 22:56   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?

Jeg er så reisesyk at jeg nesten dør. Jeg kunne tenke meg å reise til varmere strøk i en ukes tid i januar eller februar. Helst ville jeg reist dagen etter jul, men alt er jo booket og svindyrt.
Man kan kanskje få seg en ganske rimelig tur på den tiden, eller? Jeg kunne tenke meg all inclusive på et sted med et diiiiiigert basseng eller to (eller fem). Bading er høyt i fokus, gjerne badeland eller lignende, samt at det er særdeles barnevennlig. Har hørt mye bra om Alcudia (Pegasos World er helt utsolgt frem til mai, det er sikkert Alcudia også).

Nå er det ikke sikkert vi drar, kan hende vi bare tar Lalandia i juni heller, men om vi kommer over en ganske billig tur så hopper vi nok i det, vil jeg tro. Vi trenger det virkelig, hele familien. Desperat.

Gammel 26-09-10, 22:58   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mas igjen - billige sydenturer i januar/februar?

Mallorca er vel ikke spesielt varmt i januar, februar. Du må nok til Gran Canaria eller Egypt etc. om du ikke skal reise så langt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 22:59   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal reise om vinteren, må du lenger sør enn middelhavet. Tenk kanariøyene, egypt eller thailand. Det går nok få charterturer til middelhavsland på den tiden av året.

Gammel 26-09-10, 22:59   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Alcudia er vel ikke et sted man reiser til på vinterstid, da er det jo kaldt og ofte dårlig vær.
Da må det bli Egypt, kanariøyene eller Thailand.
Kanariøyene er ganske usikkert i januar og februar, men jeg har ofte vært heldig!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:00   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må du være sikker på at de har oppvarmet basseng. Det er ikke alle steder de har det. Det er iiiiiiiskaldt å bade i et ikke-oppvarmet basseng på den tiden på Kanariøyene i allefall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:02   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud så dum jeg må fremstå nå, tenkte ikke på at det ikke er varmt alle andre steder om vinteren.
Thailand virker spennende, men flyturen høres ut som et lite helvete, spesielt med en 3-åring som aldri har flydd før. Vet ikke om jeg tør å ta sjansen på det. Er det ikke 12-13 timer?
Egypt har jeg i grunnen alltid ønsket å reise til, eldste er superfan av pyramidene (lik mora) og vi kunne tenke oss å besøke dem.

Dere som elsker å finne ferieturer (ja, jeg vet dere finnes, utrolig nok, hehe) finnes det rimelige Egyptturer til oss på den tiden? Gjerne i en slik avstand at pyramidebesøk er mulig.

Gammel 26-09-10, 23:06   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke giddet Thailand for en uke, og ihvertfall ikke for kun bading og sol.

I januar må du dra til Kanariøyene eller Egypt, ja, det er det som er så dumt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:08   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei, man bør vel dra for en litt lenger periode om man skal til Thailand, tenker jeg. Noe å vurdere til sommeren 2011 eller 2012, tenker jeg. 3 uker eller noe sånt.

Gammel 26-09-10, 23:11   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du skal til Thailand på sommeren så bør du dra til østkysten, på vestkysten er det regnperiode. Thailand er best på vinteren. På sommeren er det veldig varmt. :erfaren:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:17   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definér billig? Ving har en åttedagers tur til Egypt for drøyt 13000 for dere alle fire, men da er det ikke all inclusive og badeland (men treroms leilighet, strand i nærheten, basseng og barnebasseng osv.). Avreise 4 januar.

Gammel 26-09-10, 23:32   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du ha sol og bad i Egypt så er garantert pyramidene en god dagstur unna. Jeg hadde ikke tatt med en 3-åring på den turen med hompete buss. Tror det er 6 timer med buss fra Sharm i alle fall (en vei) såvidt jeg husker, og det er vel ikke noe kortere fra Hurugadha områdene tror jeg. Med Egypt er i alle fall solsikkert og deilig badevann i havet i januar, det er det ikke på Kanariøyene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:39   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Alt man lærer. Jeg tror jeg takler dårlig å reise til Egypt uten å få besøkt pyramidene, så kanskje vi heller bare skal satse på en storbyferie? Paris og Eurodisney, kanskje? Og kanskje litt mer utover våren når det ikke er grisekaldt lenger? Nei, jeg får tenke litt, dette er jammen ikke lett.
Takk for alle tips. Kan hende vi heller sparer penger for harde livet og tar en solid ferie i juni, så slipper eldste å ha fri fra skolen, jeg liker ikke heeelt tanken på det.

Gammel 26-09-10, 23:43   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Egypt!
Et hotell med badeland, shoppingmall og all inclusive i sharm heter park inn. Apollo som selger dit. Det kan vel kanskje være en mulighet at du og eldste drar til pyramidene mens mannen og yngste er igjen i badelandhotellet?

Gammel 27-09-10, 09:40   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Dere som anbefaler Egypt, har dere vært der? Jeg har ikke vært der,
men frister litt når det er såpass varmt på vinteren og ikke altfor langt å reise.
Hører flere fraråder å reise dit med barn pga matforgiftning etc.,
hva må man i tilfelle unngå å spise utenom godt stekt kjøtt og godt vasket frukt
En tidligere kollega pleide ofte å reise dit i november med sin familie og da hadde
de ganske små barn, hørte aldri at de ble dårlig...enda de var der år etter år!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:54   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri blitt dårlig i Egypt og har vært i Sharm el Sheik flere ganger og jeg har vært på rundreise i Egypt en gang tidligere. Vi har aldri hatt med barn dit foreløpig, men hadde ikke hatt betenkeligheter med det. Om vi skal reise på vinteren igjen til "syden" så blir det garantert Egypt en gang. Det er helt fantastisk. Bare en stikker hodet under vann på stranda så føler du at du er i et akvarium. Flott for både voksne og barn. Rødehavet hvor det lever mye flotte koraller holder en ganske konstant varme og er vel aldri under 25 grader såvidt jeg husker. Har noe med levevilkårene til korallene å gjøre.

De anbefaler å ta vaksine før en reiser til Egypt. Vi har aldri gjort det, men skulle jeg reist med ungene så hadde vi gjort det. Vi har tatt magetabletter forebyggende og holdt oss unna salat, uskrellet frukt og grønt og antibac så fort en har tatt i penger. Har tatt med eget dopapir også for å ha litt i reserve i veska, for hygienen på doene er heller ikke noe å skryte av der nede om en skal gå på do andre steder enn på hotellet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.