|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Jeg abonnerer på grønnsaker, det anbefales og utvider middagshorisonten. Men fra tid til annen kommer det ting jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med. Akkurat nå består utfordringene i 1 stk rødkål og en pose med pastinakk (tror jeg etter å ha studert bildene i boka her).
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Rødkål er deilig skåret i tynne staver, og kokt i portvin, balsamico og eplejus. Pastinakk er jeg ikke så begeistret for selv, men er veldig sunt, og mange koker det og moser det, eller lager suppe på det og fløte.
![]() |
#5 |
En som trener
|
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Jamie Oliver har en innmari god pastarett med pastinakk. Fritt fra hukommelsen så skal man steke pastinakk i strimler sammen med bacon, blande det i pasta med masse parmesan oppå, og så timian i til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Pstinakk kan du bruke i både potetmos og rotmos, og du kan grille den i ovnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Her var det jo noen bruksområder! Hva skulle man gjort uten FP? På den andre siden hadde jeg vel neppe kommet på å abonnere på økologiske grønnsaker uten FP heller da...
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Min absolutte yndlingsrett er en lammegryte med gulrot, purre og pastinakk. Serveres med potetstappe.
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Det så spennende ut!
![]() |
#14 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Rødkål kokes i rødvin og spises til vilt.
![]() |
#15 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Rødkål? Pastinakk? Hva bruker man sånt til?Fra boka Hverdagsmat, utgitt på Orion Forlag i 2000:
![]() |
![]() |
|
|