Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bergen - hva MÅ man få med seg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 19:16   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergen - hva MÅ man få med seg?

Ungene og jeg skal til Bergen - 4 dager. Vi har satt opp Fløybanen og Aquarium. Noe mer vi burde få med oss? Vi skal bo i Bergen by.

Gammel 30-09-10, 19:26   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergen - hva MÅ man få med seg?

Vilvite (eg vil sei det passar best for dei over 6 år)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 19:30   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vilvite sier jeg også.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 19:33   #4
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Her finner du litt som skjer i Bergen for barn.

Gammel 30-09-10, 21:01   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Rubens varme gleder er en fantastisk butikk i sentrum, rett ved Fløyen! I Fyllingsdalen et sted er det en strutsefarm. :-)

Dere bør kjøpe fiskekaker på Madam Bergen eller hva det nå heter. Bergensere spiser de med skillingsboller og hevder det er nydelig men jeg synes ikke det hørtes bra ut selv.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:05   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst til å reise til Bergen. Skattejakt på Fløyen og greier. Dit må jeg ta med ungene en gang, til Bergen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:08   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå fikk jeg lyst til å reise til Bergen. Skattejakt på Fløyen og greier. Dit må jeg ta med ungene en gang, til Bergen.

Det er aktivitetsløype på Fløyen hele året, stort sett. Denne skattejakten er utenom den løypen, og generelt utenfor allfarvei. Knotten og mannen gikk den forrige helg.

Grille ved Skomakerdiket (på Fløyen)om det er fint nok vær! Det er grillplasser og alskens tilrettelagt der inne.

Sist redigert av Ru : 30-09-10 kl 21:15.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:38   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Mim.

Gammel 30-09-10, 22:07   #9
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Dere bør kjøpe fiskekaker på Madam Bergen eller hva det nå heter. Bergensere spiser de med skillingsboller og hevder det er nydelig men jeg synes ikke det hørtes bra ut selv.

Det har jeg aldri hørt om. Ikke mannen heller, selv om vi har bodd i Bergen hele vårt liv. Men varme fiskekaker i hånden og skillingsbolle etterpå er deilig.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:08   #10
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Det har jeg aldri hørt om. Ikke mannen heller, selv om vi har bodd i Bergen hele vårt liv. Men varme fiskekaker i hånden og skillingsbolle etterpå er deilig.

Jeg har heller ikke hørt om den kombinasjonen så jeg signerer Ying.

Gammel 30-09-10, 22:30   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for strålende forslag. Vilvite hørtes utrolig gøy ut - så det må vi prøve å få med oss. Skattejakten har vi notert oss

Gammel 02-10-10, 18:42   #12
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

, vi spiser ikke fiskekaker med skillingsboller! Der har noen lurt deg, altså.

Jeg vil slå et slag for Ulriken også. Banen opp er litt mer spennende enn Fløibanen, med mindre barna dine er så små at de kan synes det er skummelt, da. Ellers er det en stund siden jeg bodde hjemme, så ikke helt oppdatert på hva som er gøy med barn der.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 18:47   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Fiskekaker og skillingsboller? Nei nei nei. Men fiskekaker i hånden er godt.

Vilvite elsker vi selv om vi bare har en 3åring. Han blir aldri lei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 18:48   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergensere kombinerer ikke skillingsboller og fiskekaker, nei. Men man spiser dem gjerne rett etter hverandre.

Akvariet er kjempebra, Fløybanen likeså. Vi liker naturhistorisk museum, hanseatisk museum, Rosenkrantztårnet (søndagsåpent fra 12-16) og VilVite, som mange har nevnt.

Ellers er jeg selvsagt en attraksjon i meg selv, som Mauser ganske riktig påpeker. Bare spør etter den store hvite hvalen.

Gammel 02-10-10, 18:48   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Er du altså bergenser, ingling??

Inni hodet mitt har du overhodet ikke bergenserdialekt. Kanskje du har sagt det før, og så har jeg bare glemt det. I alle fall skvatt jeg godt nå

Fløyen som er nevnt flere ganger ER rett og slett fantastisk, året rundt og uansett vær for vår del. Det gjelder å utnytte hele potensialet - å ta banen opp, se på utsikten, og så ta banen ned igjen, er fint, men en liten del av totalopplevelsen med barn.

Gammel 02-10-10, 18:50   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tydlig vist fått med seg de fleste av bergens attraksjoner. Til og med fått et glass vann hos Mim

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 18:51   #17
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jepp, jeg er bergenser! Fra Åsane.

Gammel 02-10-10, 18:52   #18
ingling

ingling sin avatar

Standard

Hvilken dialekt har jeg i hodet ditt?

Gammel 02-10-10, 18:55   #19
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jepp, jeg er bergenser! Fra Åsane.

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvilken dialekt har jeg i hodet ditt?

Ups, jeg har visst tatt ditt sted (jeg er sunnfjording)
Nei, du har sånn veldig lys, feminin (og tiltrekkende, som jeg så på en dokumentar her forleden) stemme med klassisk bokmålsbasert dialekt.

Gammel 02-10-10, 19:11   #20
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

VilVite er et must for barn i de fleste aldre - vi voksne liker oss også der. Dersom barna er glade i bading, er det et badeland, Vannkanten, i Loddefjord.
Fiskekakene nytes UTEN skillingsboller (men ta gjerne en etterpå!) mens dere rusler en tur på Torgallmenningen og leker på den blå stenen.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.