Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 23:44   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi skal endelig prøve å flytte inn i stuen. Planen var egentlig skinnsofa, men nå er det så mange som spør hvorfor vi ikke tenker på mikrofibersofa. Jeg har ikke sett mikrofibersofa og vet ingenting om det. Såh, hva har du og hva ville du hatt?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:46   #2
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Jeg tenkte på microfiber, men ble frarådet fra alle som hadde...

Så jeg endte på skinn igjen, ikke lei meg for det nei.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:47   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Hva var grunnen til at du ble frarådet?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:47   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Skinn. Vi har det, og vil ikke ha noe annet. Med små barn er det genialt. Det kan det godt hende microfiber er også, men jeg synes personlig at skinn er penere også.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 07:16   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi har hatt skinn, og det er jo rett og slett ikke noe særlig å sitte i en hel kveld, klam, kald, varm - blir liksom aldri riktig.

Vi har stoff, akkurat hva slags stoff vet jeg ikke. Men ville ikke valgt skinn igjen, selv om det er praktisk og fint.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 07:34   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi har skinn hjemme, foreldrene mine har mikrofiber på hytta, heller skinn enn mikrofiber. Om man ikke tørker flekkene "riktig" på mikrofibersofaen blir det merker etter dem, det slipper man å tenke på med skinnsofa.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 07:51   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Skinn.

En venninne av meg kjøpte en lekker, lys mikrofibersofa. Den var veldig fin i nokså nøyaktig en uke - til yngstebarnet trakk en kulepenn langs hele sofaen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:02   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Jeg hater skinn.
Så her går det kun i stoffsofa, men ikke microfiber da.
Har ikke testet ut sistnevnte.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:04   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Skinn.
Mye finere enn mikrofiber og mye enklere å få rent.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:07   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Jeg syns ikke mikrofibersofa er så fint, de ser så syntetiske ut. Ville mye heller hatt skinn (av den typen som ikke er glatt og kaldt), eller et slitesterkt stoff i en farge som ikke hver minste flekk syns på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:14   #11
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Det er stor forskjell på skinnsofaer. Billig skinn er ofte hardt og stivt, mens litt mer ordentlig skinn er lunere og føles bedre. (Vi har billigskinn, og er greit fornøyde. Neste gang skal jeg nok investere mer penger. Mulig det hadde føles lunere hadde jeg vært flinkere til å behandle det og.)

Mikrofiber synes jeg ikke ser fint ut, så det har jeg ikke prøvd.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:19   #12
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi har microfibersofa og har hatt det siden september 2005, fikk vårt første barn i desember 2005 og så to til i 2008. Vår har vært fin helt frem til det siste halve året. (Vi har liksom ikke hatt tid til å følge opp flekker etc. etter at de to minste kom). Stort sett alle flekker har gått bort. (Bortsett fra stearin, men jeg kan nok jobbe litt mer med den flekken.) Det er lurt å impregnere slike sofaer med jevne mellomrom, eller noe liknende. Du får kjøpt middel for dette i møbelbutikker. Når dette gjøres hvert år e.l så tror jeg det er ganske lett å få bort flekker. Jeg har sølt rødvin (på svigers sin microfibersofa) og fått det bort. Vi har en lys beige farge på vår og jeg synes ikke den er noe styggere enn en skinnsofa.

Fikk litt lyst til å tegne med kulepenn på vår for å se om jeg hadde fått det bort, men tror jeg setter meg i et hjørne til den lysten går over. Alle flekker har gått bort med varmt vann og klut.

Legger ved bilde, fant ikke noe bedre som jeg kan legge ut sånn på null-komma-svisj.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:28   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Ull er det aller fineste, men skinn er nok mest praktisk. Det finnes jo skinn som ikke er kaldt og klamt.

Microfibersofaene jeg har sett får sittemerker og "knær" etter en stund.

Vi har for tiden arvesofa i fløyel. Fine greier, ikke noe å være redd for og god å sitte i.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:37   #14
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi har alltid kjøpt ull. Lunt, slitesterkt og greit å tørke av.
Vår siste sofa er vel ca 5 år nå. Den er mye brukt, også til hopping og herjing av to barn. Jeg kan ikke se forandring siden den var ny.

Vår forrige ullsofa falmet litt, der den var vendt mot solen. Denne siste falmer ikke.

Skinn og microfiber er ikke aktuelt hos oss. Skinne fordi det ikke er godt å sitte i . Microfiber fordi de eksemplarene jeg har sett har blitt raskt "slafsete" og stygge.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:46   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Bolia har nemlig en modulsofa på halv pris denne uken og den modellen kommer ikke i skinn. Det dyreste trekket er mikrofiber. Hm.Hm.Hm. Er det bare ræl? (Sofamodellen heter Cubus.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:47   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi har skinnsofa fra Ekornes og jeg opplever den ikke som verken klam eller kald. Og den har holdt seg veldig bra, vi fikk den for fem år siden, og den er nesten like fin nå som den var da den var ny. Vi kjøpte sofa for å ha lenge, og da falt valget på en i klassisk design og med et rimelig slitesterkt skinn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:51   #17
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi har svart mikrofiber (jeg fikk ikke lov til å ha skinnsofa) fra Living. De har holdt seg glimrende i seks år, og er ikke noe problem å holde rene. God å sitte i, ikke klam (som var argumentet mot skinn), holder formen. Ulempen er at ALT av støv/fiber/rusk synes.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:51   #18
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Vi la litt penger i sofa da vi kjøpte, og skinnet er mykt og deilig og slett ikke klamt. Med mindre man absolutt skal sitte med bar rumpe. Skinn er toppers når man har småbarn.

  Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:04   #19
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Har kritthvit skinnofa, hund og barn. Går veldig bra sammen. Mikrofiber er pent og de jeg kjenner som har det sier det er veldig praktisk. Men jeg syns "alle" har det nå, så litt kjedelig kanskje?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:14   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?

Jeg syns ull er penest, men med småbarn er microfibersofaen vår fra Bolia helt perfekt. Vi har vasket trekkene (selv om det egentlig ikke er "lov") et par ganger i vaskemaskinen, og sofaen blir som ny. Vi har forresten en microfibersofa som ikke ser så kunstig ut som på noen av bildene i tråden her. Bolia har mange fine stoffer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no