|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Arving av skoVi har ryddet i skoene nå, og jeg ser at de første overgangsskoene og vinterskoene til Storebror er ekstremt lite brukt. De ser ikke slitt ut.
|
|
|
|
#2 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Arving av sko..Jeg mener ekspertene gikk tilbake på det med skoarving for et par år tilbake. At det nå er ok å arve sko. Er skoene lite brukt ser jeg i alle fall ikke problemet. Alternativt kan man jo bytte ut sålen.
|
|
|
#3 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av sko..I utgangspunktet skal man ikke arve skøtøy. Men jeg tenker som så at er skoene ekstremt lite brukt så kan de fint gå i arv. Støvler også.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Arving av sko..Høstskoene er brukt fra august - oktober, og vintersko fra oktober - mars. Og ikke var han i barnehage, så det er liksom leking i snøen utfor huset og tur/retur bilen som er bruken.
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Arving av sko..jeg hadde brukt dem!
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Arving av sko..Jeg tror frykten for arving er sterkt overdrevet. Jeg lar mine arve det som ikke er veldig utgått og nedslitt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Arving av skoEkspertene sier nå at det ikke er farlig med billigsko. Det sto en artikkel i BT her tidlig i høst om dette. Jeg tipper at lite brukte sko kan arves uten problemer. Jeg lar lillesøster skamløst arve bunadsko, skisko, pensko og andre sko som ikke er synlig skjevslitt.
|
|
|
#9 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av skoJeg har vært kjempe streng på det å arve sko, og ikke villet at noen av mine skulle gjøre det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Sv: Arving av skoSko som ikke er utgått eller skikkelig slitene arves.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Arving av skoPensko arver vi uten skrupler. De er brukt noen få ganger før de vokser fra dem, pensko str 22, hvor mange ganger bruker man pensko når man er str 22?
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av skoMine arver sko hvis de er lite brukt, som feks pensko, skisko, slalomstøvler osv.
|
|
|
#13 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av skoHer arves det ofte, kjøpes brukt etc. Sett i historisk lys er dette med å ikke kunne arve sko veldig nytt og selv er jeg usikker på om jeg skal la meg styre av dette. Jeg har til nå valgt å la være, og barna mine har ikke klaget over skoene eller fått noen som helst problemer med føtter, rygg etc.
|
|
|
#14 |
|
er her
|
Sv: Arving av skoHer arves alt som ikke er utslitt, dvs joggesko og andre slitesko kastes etter at Størsten har vokst fra de eller slitt de ut, alt ettersom hva som kommer først. Vintersko (goretex og andre dyre varianter), pensko og sånn arves uten skrupler.
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Arving av skoHer går sko som ikke er slitt i arv. Jeg kan ikke tenke meg å gjøre noe noe annet - en ting er det økonomiske aspektet, men for meg ville det grense til det umoralske å skulle kaste helt brukbare sko.
|
|
|
#16 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Arving av skoSiden Tiril er noen str større enn tvillingbroren, går også skotøy i arv her i huset. Nå har jeg endelig fått besteforeldre til å skjønne at yttertøy og skotøy skal kjøpes i nøytrale fargen, nettopp på grunn av dette.
|
|
|
|
#17 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av skoLillebror arver det som er veldig lite brukt (type pensko) av storebror. Han har også arvet noen joggesko og vintersko, men det har vært sko som har blitt veldig lite brukt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av skoHer har ungene arvet de minste skoa etter hverandre.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Arving av sko
Samme her. Så lenge de ikke er synlig slitt arver lillebror. |
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Arving av skoEr det noen av dere som har prøvd å gå i andres sko? Det er jo ikke behagelig, og selv om de ikke ser slitt ut så kan de være "inngått" inni. Men det er klart, finsko har man gjerne knapt gått på i det hele tatt.
|
|
![]() |
|
|