Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du har fri noen dager for deg selv og blir hjemme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-10, 15:43   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Du har fri noen dager for deg selv og blir hjemme

.. gjør du unna husarbeid, vasker på steder du sjelden ser eller skyver du unna det meste og gjør minst mulig?

Styrer viljen eller samvittigheten hva du velger?

Gammel 06-10-10, 15:45   #2
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du har fri noen dager for deg selv og blir hjemme..

Ja, jeg hadde nok vasket og ryddet første og siste dagen, resten av dagene hadde jeg ikke gjort noe som helst

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 15:46   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minst mulig. Kanskje litt synlig arbeid i huset siste dagen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 15:49   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Den siste dagen må jeg gjøre noe slik at det ser ut som jeg har gjort noe hele tiden!

Slike perioder har det med å bli veldig slappe. Føler ikke at jeg må gjøre noe veldig fornuftig, male en vegg eller tilsvarende.

Gammel 06-10-10, 15:57   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg har noen deilige dager hjemme alene, så kaster jeg dem definitivt ikke bort på å vaske. Da skal det i så fall være fordi vi hadde middagsgjester eller barnebursdag dagen i forveien, eller huset av annen grunn sto på hodet.

Jeg klarer aldeles utmerket godt å slappe av og kose meg om huset ikke er nyvasket. Dessuten har vi vaskeengler, og det er enten ikke så lenge siden de var her sist eller så lenge til de kommer neste gang at jeg gir blaffen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:03   #6
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Drømmer om vaskelady!

Gammel 06-10-10, 16:05   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok gjort minst mulig husarbeid, og mest mulig ikke noe.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:27   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Minst mulig. Jeg ser på dvd hele natta, spiser godteri og drikker øl. Så panikkrydder jeg den siste timen før de andre kommer hjem.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:29   #9
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Gammel 06-10-10, 16:37   #10
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Oh,lykke Da skulle jeg vasket huset først,og satt meg ned og sett alle filmene jeg ville,og spist uanstendige mengder med godteri og kanskje til og med tatt en øl eller to

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:49   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gjort ting i huset tenker jeg, hvertfall første dagen. Og så slappet av, lest en bok etc dag nr.2

Gammel 06-10-10, 16:56   #12
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden huset står fullstendig på hodet akkurat no pga. flytting, klarer eg ikkje å tenka meg at eg hadde gjort noko anna enn å vaska først. Så hadde eg kjørt på butikken og kjøpt masse digg og junk, tatt eit langt bad, kobla pc til flatskjermen og jobba meg gjennom fleire sesongar med div. seriar.
Og kanskje lest ei bok....

Gammel 06-10-10, 17:01   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ridd og vært i stallen hele dagen, sett på TV og surfet mens jeg spiste is hele natten.
Og ryddet siste timen.

:umoralsk:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 17:04   #14
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok gjort et eller annet fornuftig som rydding og vasking i løpet av perioden om det var snakk om fler dager. Ellers hadde jeg gjort minst mulig. Sovet mye, vært oppe halve natta, sett masse filmer/serier, spist masse godt og strikket mye.

Fin drøm...

Gammel 06-10-10, 17:07   #15
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde ryddet den første dagen, hatt lybok på mens jeg var i action - da merker man nesten ikke at man gjør noe - også vært dørgende slapp resten av tiden!!

Men siden dette ikke har skjedd på over 10 år, så er det noe jeg tror hvertfall!

Gammel 06-10-10, 17:14   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skjer ca en gang annethvert år, og jeg nyyyyter det. Bruker tiden til avslapping, ser TV/filmer som mannen ikke vil se, trener og... rydder. Jeg liker ikke å rydde/vaske, men jeg får sjelden gjort det ellers, så jeg er fornuftig og skikkelig og bruker litt av alenetiden til det. I tillegg spør jeg gjerne venninner om de vil ta en tur bort til meg, eller bli med en tur på cafè. Alenetid er deilig, men jeg liker ikke å være mutters alene i flere dager. Jeg har såpass mange jern i ilden til daglig at jeg nekter å få dårlig samvittighet hvis jeg ikke benytter all fritid og alenetid til fornuftige ting. Fordi jeg er flink til å slappe av og være ufornuftig når jeg kan, orker jeg desto flere jern i ilden ellers. Tror det er slik jeg funker, faktisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 17:16   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde definitivt shinet huset første dagen, mens jeg hørte gammel, god musikk med høy lyd, og nytt at det gikk an å holde det ryddig uten å anstrenge seg resten av dagene mens jeg leste bok, så film, sov lenge og ladet batteriene.

Gammel 06-10-10, 17:40   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slapper ikke av i rot og skitt, så jeg hadde fått ødelagt hele frihelgen min om jeg ikke hadde gjort noe husarbeid. Men jeg liker å vaske og da. Jeg hadde KOST meg med støvsugeren og vaskefilla og HØY musikk! Så hadde jeg laget meg noe digg mat, slengt meg i sofaen og sett på film/serie mens jeg sniffet inn den gode, rene lukta av nyvasket hus.

Gammel 06-10-10, 18:10   #19
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Hadde nok blitt en god dose husarbeid, i alle fall med en gang. Som Iset, så slapper heller ikke jeg spesielt godt av i rot og skitt.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 18:29   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Rydde unna det verste rotet på stue og kjøkken, og så gjort absolutt ingenting resten av tida.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.