Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Plassering på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 11:59   #1
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Plassering på fly

i går var jeg en svipptur til Gardemoen. (brukte vel omtrent like lang tid fra Bergen til Gardemoen som jeg bruker i kø hver dag og ungene synes det var utrolig rart at mamma hadde vært i Oslo om dagen, jeg kom jo hjem omtrent til vanlig tid. Altså som dere forstår så er jeg ikke vant med å fly utenom ferier )

Er det vanlig at man setter seg på et annet sete enn det som man har fått tildelt? Jeg hadde plass ved vinduet, og når jeg kom så satt en der. Betydde ingenting for meg, kommenterte det ikke, bare satt meg i midten. Og så ble det ledig ytterst, så jeg satt meg der. Midt i blinken for meg. Men så skjedde det samme hjem igjen. Så derfor lurer jeg på om dette er vanlig. At førstemann på rekken bare setter seg innerst. Igjen ble jeg heldig og fikk sitte ytterst, så egentlig var jeg jo bare glad til.

(og jeg la ekstra merke til flyvertinnene som ikke har så lang utdannelse etter en diskusjon her inne . De oppførte seg som om de hadde veldig god kontroll på alt. Tok godt vare på 2 barn som reiste alene samt en som hadde flyskrekk)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:00   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: plassering på fly

Jeg synes ikke det er vanlig, og hvis det skjer meg, ber jeg personen flytte seg. Jeg vil nemlig helst sitte ved vinduet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:01   #3
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: plassering på fly

Ikke vanlig.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:18   #4
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Plassering på fly

Jeg har flydd mye, og aldri opplevd det. Vil derfor driste meg til å si at det ikke er vanlig

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:31   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vil ikke si det er vanlig, nei. Jeg liker best å sitte ved vinduet, så om noen sitter der, ber jeg vedkommende flytte seg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:34   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå flyr jeg relativt sjelden, men det har aldri skjedd meg.

Gammel 08-10-10, 20:34   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opplevd det og er ikke spesielt "beflydd".
Jeg sa i fra at vedkommende satt på feil plass, og det var en glipp bare.
Kanskje noen bare satser på at det ikke blir fullt og at plassen er ledig?

Jeg ønsker alltid å sitte ved vinduet og sørger for det når jeg kan.

Gammel 08-10-10, 20:37   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har aldri skjedd meg.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:40   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det har skjedd meg et par ganger, og jeg ber personen om aå flytte seg. Det har pleid å gå helt fint, med unntak av den gangen det virkelig var viktig. Jeg skulle fly fjorten timer og møtte opp fire timer i forveien for å få plass ved midtgangen. Da jeg kom dit satt det noen der allerede og jeg måtte faktisk be flyvertinnen om assistanse for å få flyttet vedkommende.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:59   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplevde det senest siste jeg fløy, forrige fredag. En mor satt i midten, sønnen ved vinduet. Vinduet var min plass. Jeg måtte sitte ved midtgangen. Jeg kommenterte det, men de sa ikke noe, og jeg sa deretter at det var greit. Men jeg ville helst hatt den vindusplassen selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:07   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyr en del i perioder, og etter det jeg får med meg rundt meg er det ganske vanlig at folk ikke skjønner hvor de egentlig har plass. Mer uvanlig er det at de bevisst tar en annen plass på stolrekka enn sin egen uten å spørre, men det hender det også.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:22   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Du er sikker på at ikke du misforstod seteanvisningene altså?

Sist jeg fløy (skien-bergen-skien) fikk vi ikke tildelt seter. Og med beslutningsvegring syntes jeg det var ubehagelig å komme først inn i flyet og måtte velge selv hvor jeg skulle sitte.

Gammel 08-10-10, 21:24   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyr mye i perioder og har aldri opplevd det faktisk. Det har hendt at folk har satt seg på feil rad, men ikke at de har tatt feil på vindus eller midtgangplass, folk er som oftest rimelig nøye på det ene eller andre.

Gammel 08-10-10, 21:31   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg flyr mye i perioder og har aldri opplevd det faktisk. Det har hendt at folk har satt seg på feil rad, men ikke at de har tatt feil på vindus eller midtgangplass, folk er som oftest rimelig nøye på det ene eller andre.

Det overrasker meg litt, jeg ser som sagt stadig vekk folk som feilaktig insisterer på at de har vindus- eller gangplass. Du sitter nok bare og leser fantasyen din, du.

Gammel 08-10-10, 21:58   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det overrasker meg litt, jeg ser som sagt stadig vekk folk som feilaktig insisterer på at de har vindus- eller gangplass. Du sitter nok bare og leser fantasyen din, du.

Hmmja. Men postulerer du at jeg setter meg på dem og ikke merker det?

Gammel 08-10-10, 22:09   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Plassering på fly

Ja, jeg har opplevd det. Både folk som ikke har skjønt hvor de skal sitte, de har tatt feil rad eller de prøver seg fordi de egentlig vil ha den plassen. Jeg har også opplevd dobbeltbooking av plass.

På toget har jeg opplevd å krangle med noen om riktig plass, men hvor det viser seg at det er feil avgang.

Gammel 08-10-10, 22:13   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Sv: Re: Plassering på fly

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

[…] postulerer du at jeg setter meg på dem og ikke merker det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, jeg har opplevd det.

Case closed.

Gammel 08-10-10, 22:14   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gjort det selv en gang.
Jeg fikk vindusplass, og med min flyskrekk våger jeg ikke sitte ved vinduet.
Jeg spurte pent da.

Gammel 08-10-10, 22:18   #19
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg opplevde det sist jeg fløy.
Jeg hadde vindusplass, men da jeg kom til min plass satt det en mann der. Han så sikkert at jeg lurte litt på om jeg hadde kommet til feil rad og spurte: "Er det din plass, må du sitte her?"
Jeg ble litt paff over "må du...", så jeg sa nei og måtte dermed sitte på ekleplassen i midten.

Gammel 08-10-10, 22:33   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel opplevd det en gang eller to, og har stort sett bare informert dem og at de har satt seg feil. Jeg gidder ikke å sette meg på en annens plass og være dusten når det ikke går opp.

Litt irriterende er det de gangene når du av ulik årsak må gi fra deg plassen du har jobbet for å få, enten ved midtgangen eller nødutgangen, fordi noen er mer trengende. Det har skjedd meg noen få ganger (familier som ikke får sitte sammen eller folk som trenger å sitte ved midtgangen av ulike årsaker), og jeg gjør det, men surmuler for meg selv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.