Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Legge ut bilder av andres barn på blogg vs fotoknudsen

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 06:53   #1
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Legge ut bilder av andres barn på blogg vs fotoknudsen

Er det verre å legge ut bilder av f.eks andres barn uten tilatelse på en passordbeskyttet blogg i forhold til f.eks fotoknudsen eller liknende?

I så fall hvorfor?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 07:41   #2
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Legge ut bilder av andres barn på blogg vs fotoknudsen

Corbeille!
Sååå Koselig å se deg her igjen.

Og over til spørsmålet. Så fort andre får tilgang til bildene dine synes jeg man må spørre om tillatelse uansett hvor de ligger hen. Jeg har ikke gitt passordet mitt på fotoknudsen til noen andre. Bruker den bare til bildeoppbevaring og fremkalling. Men legger aldri ut bilder av andre på bloggen uten å spørre først.

Gammel 08-10-10, 08:22   #3
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Corbeille!
Sååå Koselig å se deg her igjen.

Og over til spørsmålet. Så fort andre får tilgang til bildene dine synes jeg man må spørre om tillatelse uansett hvor de ligger hen. Jeg har ikke gitt passordet mitt på fotoknudsen til noen andre. Bruker den bare til bildeoppbevaring og fremkalling. Men legger aldri ut bilder av andre på bloggen uten å spørre først.

Koselig å se deg også

Så lenge man tar som utganspunkt at man ikke deler passordet man har på bloggen eller fotoknudsen - kan man da si at det går ut på ett?

Gammel 08-10-10, 08:24   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du har en blogg som ene og alene brukes til oppbevaring av bilder og som ingen andre enn du har tilgang til, så blir det vel det samme som foto knudsen kanskje. En annen forskjell er vel at om du ikke bestiller noe fra foto knudsen i ny og ne, så slettes vel bildene, gjør de ikke?

Gammel 08-10-10, 09:02   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Fotoknudsen er jo en profesjonell bildeoppbevaringstjeneste, med den sikkerheten det innebærer (selv om jeg har hørt mitt om den sikkerheten) En blogg har jo i utgangspunktet andre hensikter, er det en kjøpt tjeneste? Jeg ville ikke brukt en blogg til bildeoppbevaring, og hvis jeg ville legge ut bilder av andres barn der hadde jeg spurt foreldrene.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:13   #6
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Spørsmålet kommer av en diskusjon jeg hadde med noen veninner vedr temaet å legge ut bilder av barn på nettet.

Og da var det noen som mente at det var ok å legge de ut på passordbeskyttedetjenester som fotoknudsen, men ikke private blogger som er passordbeskyttet. Jeg ser ikke helt forskjellen.

Gammel 08-10-10, 09:22   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg regner med at i en blogg så skal gjerne flere personer ha tilgang, selv om den er passordbeskyttet. (Hva skal man med en blogg om man bare sitter å blogger for seg selv..?)

Fotoknudsen feks, er en profesjonellbildeoppbevaringstjeneste hvor man som bruker er den eneste som har tilgang. (med mindre man velger å dele brukernavn og passord med kreti og pleti da..)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:23   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Private blogger deles jo med noen. (Jeg mener, jeg har jo tilgang til endel private blogger - de har aldri bilde av andres barn omtrent - i såfall vil jeg anta at det er klarert med foreldrene) Foto Knudsen er jo mer privat - så jeg anser det som mer betenkelig med blogg (uten at det er klarert med foreldre) enn fotoknudsen altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.