Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal/avbefal meg trehjuling til ettåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 19:50   #1
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Anbefal/avbefal meg trehjuling til ettåring?

...

Sist redigert av shute : 04-08-12 kl 23:36.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:52   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal/avbefal meg trehjuling til ettåring?

Jeg kjøpte meg TFK fordi jeg ikke fikk emmaljungaen inn i bilen. Angret ikke et sekund. Den er kjempestor i sittedelen med 105cm liggedel, men like vel lett og utrolig god å løfte. når den er sammenlagt har man 2 gode steder man kan løfte vognen. Sånn at man får løftet på riktig måte i forhold til bekken og rygg.

Den er veldig god å kjøre også. Gutten liker veldig godt å sitte i den og.

Honda selger vel en veldig billig her inne for tiden og?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:54   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det med inn og ut av bil er ikke så farlig. Vi tar egentlig aldri vognen med noe sted i bil, har trille til denslags. Men ålreit om den kan legges sammen veldig kjapt og stå av seg selv, siden det ville frigjort litt plass i gangen.

Lang liggedel er nok pluss, ja. Satser på å finne en vogn som kan brukes til vi slutter med vogn.

Gammel 09-10-10, 19:56   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Oth.

Beste vogna vi har hatt.
Den oppfyller alle kriterene dine.
Poden likte denne kjempegodt også.

Dette står på lilleprinsen
Beskrivelse

Supertrendy og allsidig vogn som er like lett å manøvrere i bygater som i terrenget. Låsbart roterende forhjul som gir vognen meget gode trilleegenskaper. Robust, driftssikker og stødig, 12" lufthjul; bakhjul med fjæring.

Tilnærmet flat liggestilling og romslig. Leveres med 5-pkt. sele og bumperbar.

Kompatibel med babybag (se eget produkt) og bilstol (med adapter).

Norsk garanti.

Mål og vekt:
Lengde sammenlagt 105 cm
Bredde 63 cm
Vekt 10 kg

Sist redigert av Chablis : 09-10-10 kl 20:11.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:57   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du får nesten ikke bedre sovevogn enn TFK. I mine øyne altså.

Gammel 09-10-10, 20:07   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

...menatte, det er i hvert fall fire forskjellige TFK-modeller på websiden til Barnas Hus. Hvilken? :må ha med teskje:

Gammel 09-10-10, 20:08   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TFK Joggster Twist.

Gammel 09-10-10, 20:10   #8
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Mountainbuggy (OTH) er en fantastisk god vogn. Har hatt mange vogner, den er absolutt best og den jeg alltid anbefaler til andre. Knall trillecomfort, barna mine sover godt i den, høy kvalitet og lett å selge videre. Du kommer frem på landeveier, stranda, kjøpesenteret og i en del snø. Lett å manøvrere. Ren og lekker design.
Har nå den grønne, har hatt den sjokoladebrune tidligere, fine farger begge to.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:13   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er greit for deg å ha barnet fra deg, så har jeg vært veldig fornøyd med OTH.

Bugaboo er best. Den veier ingenting og er en drøm å trille. Men det var du visst ikke så interessert i å høre. Jeg trodde den skulle være liten, men det er den ikke. Snuppa mi får fremdeles plass oppi der. Hun er riktignok liten for alderen, men er 5,5 år.

Gammel 09-10-10, 20:16   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du har bekkenproblemer, gjør du forresten helt rett i å bytte til en mer lettrillet vogn. Jeg byttet da bekkenet ikke ble bedre, og det gjorde en kjempeforskjell.

Gammel 09-10-10, 20:20   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

...

Sist redigert av shute : 04-08-12 kl 23:37.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:52   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er det bare jeg som er skeptisk til måten ungen sitter i en Oth? Det er jo ikke noe særlig for ryggen slik jeg ser det.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:56   #13
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler også OTH, eller MB som de heter nå. Har den selv og er superfornøyd, hadde den også til førstemann. God å trille, barna sover godt i den, grei å løfte på.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 22:07   #14
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Er det bare jeg som er skeptisk til måten ungen sitter i en Oth? Det er jo ikke noe særlig for ryggen slik jeg ser det.

Hvordan sitter de?

Gammel 09-10-10, 22:37   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det er mye mer liggende stilling i OTH enn mange andre vogner. Har hørt rykter om at dette har bedret seg litt i 2010 utgaven?

TFK har ihvertfall veldig fin sittestilling.

På jobb fikk vi nettopp en GT safari, synes ikke noe om sittestillingen der.

Gammel 09-10-10, 22:40   #16
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er helt fin sittestiling i Oth også, det var aldri noe problem hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:32   #17
Left
Passiv

Standard

Babyjogger City Elite er genial, verken mer eller mindre. Vognnerd som jeg en gang var med mine sikkert 40 vognbytter, så tør jeg å påstå at denne er s v æ r t høyt opp på lista mi over de beste.
Jeg kunne ta lillebror på armen, og folde sammen og bære vogna opp i 4 etasje uten problemer. Du bærer vogna i foldemekanismen, en stropp i setet.
Den er romslig, har fantastisk kalesje, og den er utrolig god å trille.
Jeg var faktisk på Barnas Hus forleden, og tanken på et barn til streifet meg, bare for å få gleden av en ny BJCE. Jeg tok til vettet, for det var kanskje ikke helt riktig motivasjon for nytt familiemedlem. Nei.

Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:40   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Hvordan sitter de?

Som en sekk med poteter. Alle vogner som har sånn regulering av ryggen er sånn. Jeg solgte den etter 2 mnd.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:46   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

BJ City Elite eller TFK Joggster Twist.

Gammel 10-10-10, 00:08   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig fornøyd med min TFK Jogger Twist, men Babyjogger CE ser lettere ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.