California og Nevada - reisetips?
Vi har siden i sommer snakket om at vi kunne tenke oss å reise til USA igjen i forbindelse med neste års påske, og da min svoger med familie var på besøk hos oss i dag fikk vi endelig avklart hvilket område vi ønsker å besøke denne gangen. Etter litt diskusjon frem og tilbake har valget falt på California og Nevada, i all hovedsak.
Vi reiser altså til påske og ser for oss å være borte i 2-3 uker, og enten fly t/r Los Angeles eller til Seattle og hjem fra Los Angeles. Vi er fire voksne og fire barn på 2, 3, 5 og 6 år på reisetidspunktet.
Dersom vi flyr til Seattle vil reiseruten etter alt å dømme i hovedsak bli som følger: Seattle, Portland, Sacramento, San Fransisco, Fresno, Las Vegas med Hoover Dam og Gran Canyon, San Diego, Anaheim og Los Angeles.
Dersom vi flyr t/r Los Angeles: LA, San Fransisco, Reno, Sacramento, Salt Lake City, Las Vegas med Hoover Dam og Gran Canyon, Phoenix, San Diego, LA.
Vi holder vel egentlig en knapp på t/r Los Angeles, så får Seattle vente til en annen gang, eller!?
Vi tar gjerne imot anbefalinger og avbefalinger. Hva bør vi få med oss? Hvor finner vi ulike fornøyelsesparker i California/Nevada? Er Gran Canyon verdt det? Er det små steder og byer vi ikke har tenkt på som burde få plass fremfor noe av det som er nevnt? Hvordan er det å leie campingbil over dammen, trygt/utrygt? Bedre å forflytte seg mellom ulike hotell og motel? Anbefalinger hva gjelder overnatting/hotell?
Ja, jeg kunne sikkert stilt tusen spørsmål, og kommer sikkert på flere etterhvert, men nå starter jeg her. Bare vi får bestilt flybillettene har vi jo et halvår å planlegge reiseruten på - setter stor pris på tips for å finne frem til noe som passer både liten og stor! 
Sist redigert av Bomull : 09-10-10 kl 23:12.
|