Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford Galaxy

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 13:39   #1
Kathy
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sentralt
Kathy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ford Galaxy

I fjor, når vi fant ut at tredjemann var på vei, var vi veeldig nære å kjøpe en ny Ford Galaxy, men av forskjellige årsaker ble det ikke noe ut av det, og Mondeo'n fikk lov til å bli en stund til. Nå derimot, med to bakovervendte seter og en beltestol + tvillingvogn kjenner jeg det begynner å bli mer prekært med mer plass (selv med skiboks på taket ). Skulle gjerne hatt mulighet til å hatt med oldemor på tur og, men å ligge i nevnte skiboks er et dårlig alternativ...

Så tilbake til Galaxy'n: jeg (og mann også) forelsket oss veldig i denne i fjor og det er derfor det "heteste" alternativet nå også. MEN, denne gangen snakker vi ikke ny bil, men bruktbil og budsjettet er kuttet en god del ned, sånn 200-250 000. Regner med at vi da snakker om en 03, 04 kanskje 05 utgave.

Har søkt, og lest, en del tråder her på forumet hvor bilen er nevnt allerede og hvis jeg skjønner det riktig, så skjedde det noe rundt 04 utgaven, og at eldre biler enn det har en del feil ved seg (noe som også gjelder VW Sharan, som vel er vårt 2. alternativ). Stemmer denne oppfatningen min? Og vil det mao si at man også bør styre klar av 04-modellen og gå for en 05, hvis mulig? Eller er en 04-modell et mer "trygt" valg en 03? Eller har jeg misforstått helt og det spiller ingen rolle hvilken modell det er, så lenge den er eldre enn 07/08 (var vel da den nye utgaven kom?)?

Håper det er noen bilentusiaster der ute som kan svare

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.