Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til farge på fondvegg på badet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-07, 21:01   #1
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tips til farge på fondvegg på badet

I huset vi holder på å bygge, har vi valgt store, hvite fliser på 3 av veggene, mellomgrått gulv og hvite baderomsmøbler. Den siste veggen der vi har vasken og speilet skal være murvegg med mulighet for å variere farge. Veggen er ikke så stor eller dominerende for det kommer en dør inn til soverommet vårt der også.
Men problemet er å velge en farge, da... Badet er jo nøytralt i fargene sånn ellers så en litt knæsj farge hadde kanskje vært kult? Har tenkt på oransje, men det er så mange varianter og jeg er usikker på en skikkelig oransje en eller en mørk variant som heller mot rødt.
Vi har blå mosaikkfliser på vårt nåværende bad, så det er jeg litt lei - trenger en ferie fra det. Turkis har jeg vurdert, men er litt lei det også...

Hva tror du? Har du forslag til en farge som kunne passe? Tenker kanskje en litt varm farge for ikke å bli skikkelig blek i speilet, men det er kanskje ikke så farlig ettersom fargen ikke kommer bak ansiktet?

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:15   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Tja, vanskelig. Men rødt høres umiddelbart kult ut til mellomgrått og hvitt. Kommer an på hvor tøff du er med farger. Men det er jo ikke så ille å bytte farge på en slik vegg dersom du får fnatt eller blir lei.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:21   #3
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Det hørtes tøft ut i alle fall! Å ha en sånn vegg altså...

Oransje høres tøft ut, eller limegrønt. Grått og lime er pent sammen, synes jeg da.

Her er en oransjevegg:
http://www.comfort.no/Library/bilde_...parametr=458xp
Turkis:
http://www.comfort.no/Library/bilde_...parametr=458xp


Sist redigert av SmarteSmelt : 15-02-07 kl 21:37.
SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:38   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Jeg tenker med én gang på brent oransje, terracotta, dyp rustrød osv.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:14   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Lys turkis.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:10   #6
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Rødt hadde helt klart vært kult, men jeg er redd det blir litt vel dominerende... Det er liksom ikke helt oss. Derfor tror jeg en varmoransje demper det ørlite grann. Det bildet du la ut SS var jo ganske spennende - det med oransje vegg.

Limegrønt liker jeg veldig godt, men er redd man ser bleik ut? Gjør man det? Er det en kald farge? (Er kanskje flere varianter limegrønn...)

Lys turkis er jeg enig i at er pent, men som sagt - litt lei. Kanskje om noen år igjen.

Det er ingen krise å velge feil egentlig, går fort å male om, men jeg vil så gjerne treffe på første forsøk...

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:11   #7
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Lilla da?? Evt plomme?

Lime er helt ut sånn jeg ser det

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:14   #8
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Lilla da?? Evt plomme?

Lime er helt ut sånn jeg ser det

Ja, det er nok kanskje litt ut...

Men plomme er absolutt en farge jeg også har vurdert - synes det er utrolig spennende farge, men er redd det blir litt mørkt...

Nei, jeg får kjøpe et par spann og prøve litt. Tar gjerne mot flere tips og takker for de allerede innkommende!

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:48   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Jeg hadde limegrønt bad for leenge siden. Man blir litt bleik i speilet med den fargen i bakgrunnen.. Venninna mi valgte en teracotta-farge, og det var egentlig veldig fint...

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:03   #10
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet.

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg hadde limegrønt bad for leenge siden. Man blir litt bleik i speilet med den fargen i bakgrunnen.. Venninna mi valgte en teracotta-farge, og det var egentlig veldig fint...

Ja, det er det med å unngå og bli bleik i ansiktet... Nå kommer jo fargen foran oss i vårt tilfelle, men jeg tror kanskje den kan reflektere litt likevel - jeg vet ikke.

Har ligget og tenkt i hele natt , og nå står det mellom oransje - den heter varm rød, og en blå/grå/lilla variant - plommefarge? (Gleder meg til å se Pastill )

Noe a'la dette, men litt mørkere kanskje?

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:13   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet

Husk at det ikke bare er farge- men også lysvalg som avgjør om man blir bleik i speilet osv. på badet. Lyset har faktisk nesten alt å si.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:38   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet

Jeg var hjemme hos foreldrene mine igår, de har pusset opp badet med hvite veggfliser og lysegrå på gulvet. Mamma hadde valgt en lillafarge, litt dyp på tilbehør og håndklær. Det var veldig lekkert!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:43   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet

Jeg stemmer for lilla.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:52   #14
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Husk at det ikke bare er farge- men også lysvalg som avgjør om man blir bleik i speilet osv. på badet. Lyset har faktisk nesten alt å si.

Ja, det er sant. Nå har vi hatt en kar fra "Flos" til å sette opp lyspunkter og jeg håper og regner med at de har en viss peiling.

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg var hjemme hos foreldrene mine igår, de har pusset opp badet med hvite veggfliser og lysegrå på gulvet. Mamma hadde valgt en lillafarge, litt dyp på tilbehør og håndklær. Det var veldig lekkert!

Høres veldig lækkert ut, ja!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg stemmer for lilla.

Ja, jeg begynner virkelig å helle i den retningen selv også. Har funnet noen farger som er litt grå-lilla, så jeg tror vi kommer til å prøve oss på en av dem. Men jeg tror jeg må prøve med en litt knæsj en også, selvom jeg tror mannen kommer til å nekte

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:44   #15
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Tips til farge på fondvegg på badet

Vi har malt en vegg (+ litt til) på kjøkkenet i fargen Tango fra Lady kolleksjonen. Utrolig knall. Resten av veggene er lys Toscana, også har jeg mørk grått flisgulv mot lyse bjørkeflater på skap.
Så jeg er ganske tilhenger av en varm, knall farge type rød-oransje. Er generelt inne i en rød periode...
Lykke til med fargevalg! Supert når man kan variere litt da, med et malingsspann og pensel.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no