Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tunika/tunikakjoler/omslagskjoler?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-07, 22:16   #1
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tunika/tunikakjoler/omslagskjoler?

Butikkene bugner jo av fine tunikaer og kjoler nå Hva bruker dere de til? Dongeri? Tights? Andre bukser? Eller bare som kjole?

Jeg har et par lange tunikaer som jeg har brukt sammen med sort bukse (sånt halvpent jobbantrekk). Tights får nok ingen se meg i - mine supersolide legger egner seg nok dessverre ikke i tights Innimellom går jeg i skjørt på jobb, men tanken på å gå på jobb i kjole er litt uvant... Kanskje jeg venner meg til det?

Jeg trenger klesinspirasjon - lange tunikaer er egentlig ganske godt egnet til å kamuflere min brede rumpe, så tips til hva jeg kan bruke sammen med tunika mottas med takk

Gammel 15-02-07, 22:21   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tunika/tunikakjoler/omslagslagskjoler?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Butikkene bugner jo av fine tunikaer og kjoler nå Hva bruker dere de til? Dongeri? Tights? Andre bukser? Eller bare som kjole?

Jeg har et par lange tunikaer som jeg har brukt sammen med sort bukse (sånt halvpent jobbantrekk). Tights får nok ingen se meg i - mine supersolide legger egner seg nok dessverre ikke i tights Innimellom går jeg i skjørt på jobb, men tanken på å gå på jobb i kjole er litt uvant... Kanskje jeg venner meg til det?

Jeg trenger klesinspirasjon - lange tunikaer er egentlig ganske godt egnet til å kamuflere min brede rumpe, så tips til hva jeg kan bruke sammen med tunika mottas med takk

Svarte bukser, gjerne litt smale høres jo veldig bra ut, spesielt hvis du skal slanke rumpe og /eller lår. Ellers er kun strømpebukse, ikke for tynn, med høye støvletter til fint.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:22   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mest til dongeri, foreløpig.
Har tunikadilla.

Gammel 16-02-07, 23:12   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

En tøff olabukse eller svart kordfløyelsbukse.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 08:21   #5
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker dongeribukser til.

Sist redigert av vimjer : 17-02-07 kl 12:50.
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 08:34   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker strømpebukse og støvletter til.

Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 09:26   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Bruker også strømpiser og støvletter.
Skal kjøpe tights selv om jeg har sagt at det plagget skal jeg aldri bruke igjen......

Gammel 17-02-07, 09:26   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ikke for å kuppe tråden din, men er dee sånn at man ser litt nettere ut med en sånn omslagtunika??

Gammel 17-02-07, 13:02   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Dette lurer jeg også på. Kjøpte meg en nylig, og bruker nå jeans til. Men lurer på om det er finere med tights, selv om jeg egentlig ikke liker tights.

Men hvor får man kjøpt dette?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:26   #10
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker av og til ensfargede, enkle skjørt som er lengre enn tunikaen, og høye støvletter til. Det funker helt fint.

Gammel 17-02-07, 15:40   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Ikke for å kuppe tråden din, men er dee sånn at man ser litt nettere ut med en sånn omslagtunika??

Det kommer veldig an på figuren din. Jeg ser gravid ut i omslagskjole. Selv når jeg ikke er det, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 16:01   #12
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Smale olabukser bruker jeg, men nå har til og meg JEG dristet meg til å kjøpe sort tights så vi får nå se ....

Gammel 17-02-07, 18:33   #13
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har også diger rumpe, men ser bare teit ut med mange lag med klær over syntes jeg. Har ganske smal midje, så syntes det er penest med tunikaer som sitter litt etter og ikke er altfor lange
Er de godt over rumpa så ville jeg brukt den som kjole, men strømpebuker under (ikke thights nå som det er vinter...hehe).

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 18:53   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man har tights, hva har man da på føttene? Jeg mener både skotype, og hva man har inni skoene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 18:59   #15
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis man har tights, hva har man da på føttene? Jeg mener både skotype, og hva man har inni skoene.

Er jo stilig med pumps, men nå er det vel mest aktuelt med støvletter/skoletter og dermed har det jo ikke så mye å si om man har på strømpebukse eller thights sånn jeg ser det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:11   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det kommer veldig an på figuren din. Jeg ser gravid ut i omslagskjole. Selv når jeg ikke er det, altså.

Ser gravid ut jeg og, men har bare sjokolademave...
Er lita og tett for å si det sånn.

Gammel 17-02-07, 21:11   #17
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker også disse tunikakjolene. Bruker dem til bukser jeg, både dongeri og sorte,brune og blå bukser. Har tunikaer i de fleste farger.

Gammel 18-02-07, 12:19   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kanskje litt på siden, men hva bruker dere til tightsene? ALtså når dere ikke har sko på? Bare sokker i samme farge?

Har altså kjøpt tunika, men usikker på hva som er fint til.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 13:09   #19
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan man bruke tunika hvis man har litt mage og litt rumpe? Ikke veldig store pupper... Syns det er så lekkert, men har ikke tørt å prøve ennå nemlig.. nettopp pga at jeg har fått litt sjokolademage, og har litt stor rumpe. Finnes det noen som har tips til hvilke tunikar som evnt hadde vært fine til moi?

Gammel 18-02-07, 13:18   #20
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker stort sett tunika til olabukser og sorte smale bukser. Jge har ikke tights.

Tunika er ypperlig til litt sjokolademage ja, Huldra.har du sjekket ut Asos?

Her finner du div. tunikaer fra Asos.

Endel av kjolene til Asos er jo forholdsvis korte, og kan også brukes sammen bukser/tights.

Sist redigert av Agurke : 18-02-07 kl 13:20. Årsak: La til en link
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.