Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken lampe?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 17:00   #1
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Hvilken lampe?

Jeg skal ha to lamper over spisebordet.
*Oppdatert med flere lamper lenger ned i tråden*
Norm 69...





eller Norm 03.


Sist redigert av bulle : 19-10-10 kl 14:37.
bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:03   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken lampe...

Jeg ville egentlig ikke valgt noen av dem i par, men skulle jeg gjort det, hadde jeg nok landet på 03. Skulle jeg valgt en frittstående lampe, hadde jeg mye heller valgt 69.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:04   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken lampe...

Eller ville du bare informere om det, uten å få synspunkter? :usikker på innlegget ditt, når jeg leser nærmere:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:24   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Ville heller ikke valgt noen av dem i par, men ville valgt Norm 03 av de to.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:28   #5
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Hvilken lampe...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller ville du bare informere om det, uten å få synspunkter? :usikker på innlegget ditt, når jeg leser nærmere:

Er veldig glad for synspunkter, ja
Er jo en jungel av lamper, og klarer ikke helt å lande på noe.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:31   #6
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Skulle jeg hatt de i par,ville jeg valgt 69.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:33   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Jeg ville heller ikke hatt dem i par, men valgt noen litt enklere. Likevel liker jeg den øverste best.

  Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:39   #8
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Opprinnelig lagt inn av Seven of Nine, her.

Jeg ville heller ikke hatt dem i par, men valgt noen litt enklere. Likevel liker jeg den øverste best.

Forslag?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:33   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Hvis jeg skulle hatt flere lamper over spisebordet, skulle jeg trolig hatt Fucsia fra Flos.




Sist redigert av Teofelia : 17-10-10 kl 21:35. Årsak: Yaiks! Stort bilde
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:39   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Hvis jeg skulle hatt to pendellamper som ikke skulle henge i gruppe, kunne jeg kanskje ha endt på Romeo Moon S1 fra Flos:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:19   #11
Dirty Diana
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Dirty Diana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Det blir altfor mye med to av de der. De er altfor voldsomme. En holder i massevis og den første er finest

Du spør etter tips så jeg, Flos Skygarden ville jeg hatt to av

__________________
snuppa november 08
lillebror ventes desember 10
Dirty Diana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:57   #12
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Opprinnelig lagt inn av Dirty Diana, her.

Du spør etter tips så jeg, Flos Skygarden ville jeg hatt to av

Ja, det ville jeg også hatt . Må bli i mitt neste liv tror jeg...

Jeg tror jeg har bestemt meg for to av disse.
Le Klint Snowdrop:

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:25   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Jeg tenkte nettopp å anbefale lamper fra Le Klint til deg, de er klassisk vakre, rene og enkle i formen og tåler godt å være i par. Den du har funnet er så fin! Tror det blir superlekkert!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:36   #14
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg tenkte nettopp å anbefale lamper fra Le Klint til deg, de er klassisk vakre, rene og enkle i formen og tåler godt å være i par. Den du har funnet er så fin! Tror det blir superlekkert!

Så bra! Har du sett dem "live"?


Jeg lurer også litt på denne fra Herstal. "Flower"

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:55   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken lampe?

Har sett ulike lamper fra Le Klint, også de plisserte, men ikke akkurat den du vurderer. Den Flos-lampen var også fin, og det er jo en smaksak om du liker den rene og helt enkle fra Le Klint eller den enkle men likevel mykere varianten fra Flos.
Jeg tenker at det kommer an på rommet ellers, lampen fra Le Klint tåler egentlig all slags interiør, mens for meg må Flos-lampen ha veldig mye luft, lys og rene linjer rundt seg for å ikke gi et rotete inntrykk (særlig i par). I en ganske kjølig og moderne setting er den jo litt gøy fordi den er enkel samtidig som den med sitt mønster bryter med resten av interiøret.
Le Klint-lampen har derimot en litt oppstrammende effekt og fremhever ikke seg selv, men lar interiøret rundt komme til sin rett.
Jeg hadde valgt Le Klint.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no