Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Spinnoff fra krøller or not; hva med oss som har verken eller?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 21:51   #1
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Spinnoff fra krøller or not; hva med oss som har verken eller?

...

Sist redigert av Strutsen : 17-12-12 kl 20:43.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:20   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff fra krøller or not; hva med oss som har verken eller?

Jeg har liksom krøller under på sidene, og rettere hår over. Og bak er det bølgete. Ikke helt krøllete, og ikke helt stri, og ikke helt bølgete. Bare sånn midt i mellom.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:37   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har svart i krølletråden... for jeg har krøller om jeg jobber med dem, men jeg jobber mer mot dem, og da blir det sånn midt-i-mellom-ingenverdens-ting.

Gammel 17-10-10, 22:38   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 17-10-10, 22:40   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fall i håret, det former seg lett etter luer, hårstrikker o.l.
Jeg kommer vel innenfor denne kategorien.
Håret blir skikkelig fælt i yr og fuktig luft, bruker ofte rettetang.
Da jeg var liten hadde jeg en del krøller...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:47   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Det er nok her eg høyrer til. Mitt tynne, fjonete hår som kan vere rett, eller ganske så krøllete, avhengig av vêr og vind og dagsform. Oftast er det fall/krøller om morgonen når det er nyvaska, og heng flatt ned som noko som er tredd ned over øyrene mine når det lir utover dagen. Om det ikkje har regna litt då.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:00   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

De som ser ut som grillet sau hvis de mister hårstrikket på fjelltur i duskregn, men som ellers har nokså glatt hår, hører de til her?

Gammel 17-10-10, 23:00   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt er vel også litt imellom. Kan ha ganske mye fall om det er fuktig i været eller jeg rufser det til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 00:04   #9
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Etter mange år med stritt hår er jeg overlykkelig for de antydningene til fall jeg har fått etter to svangerskap. Mulig det er ammehormoner, men jeg nyter det så lenge jeg kan. Det minner meg på at jeg må klippe meg snart igjen for at det ikke skal bli for tungt på "toppen".

Gammel 18-10-10, 00:44   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

De som ser ut som grillet sau hvis de mister hårstrikket på fjelltur i duskregn, men som ellers har nokså glatt hår, hører de til her?

Sånn er jeg. Eller, jeg vet ikke helt hvordan en grillet sau ser ut, men jeg har noe krøller i duskregn og når jeg er svett, har generelt endel fall i håret som gjør et allerede tykt hår helt enormt og jeg har ganske glatt hår når det er blitt veldig langt og tungt eller jeg har brukt rettetanga.

Sånn i praksis er jeg avhengig av rettetang, myk voks til tuppene og bedhead curls rock. Søskenbarnet mitt med samme type hår kjører samme oppskrift. Vill tynning hos frisøren, curls rock hvis man føler for det eller har dårlig tid og rettetang og voks hvis man har god tid. Eller bare strikk i nakken hvis man er på jobb eller har veldig dårlig tid.

Gammel 18-10-10, 10:43   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere får lage dere en "foren--dere-tråd" dere også

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:09   #12
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Her sklir jeg inn tror jeg.
Dvs, nå havner håret mitt i strikk ganske umiddelbart etter at jeg har stått opp, vasket håret, eller etter at jeg har brukt det som isolasjon mot været.
Hvis jeg bare lar det lufttørke etter vask får jeg korketrekkerkrøller for det meste, bortsett fra det lengste og tyngste håret som bare legger seg som et lokk over det andre. Og jeg må for all del ikke børste det når det er tørt, for da ser det ut som en sky av galskap, med fall og andre snodigheter.
Ønsker meg egentlig en frisyre, men det vokser så foort at jeg ikke orker noe som krever månedlige frisørbesøk.
Dessuten har jeg fall mot venstre, på begge sider. Ser egentlig ut som om jeg går i konstant sidevind.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:20   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Yr og fuktig vær, ja.

I tillegg til min uregjerlige hår, så er håret mitt i ferd med å vokse ut igjen etter hårtapet etter ammingen. Dermed har jeg mange tusenvis (føles det som) småhår som strekker seg til værs, og står der som noen fjoner, og gjør sitt til at håret virker enda mer brusete.

Akkuratt sånn hår har jeg også! Jeg mistet ammehåret i viker. Skikkelig lekkert.

Gammel 18-10-10, 11:40   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, dette er klubben for meg. INGEN har større hår enn meg etter å ha gått en tur i duskregnet. Jeg varierer mellom naturlige korketrekkere og helt glatt hår. Og nivået imellom såklart, 25 % krøller, 25 % stritt, 50 % fall.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:43   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg føler jeg hører til her

I fuktig vær får jeg mye fall, men har mindre nå etter jeg fikk barn. Før fikk jeg mye krøller i fuktig vær, så bare faller det seg litt. Men stort grer jeg det når det er vått, og da holder det seg noenlunde slett. Når jeg har tid tar jeg frem slettetanga.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 10:06   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også en del fall i håret, og småhåret i nakken er ofte litt krusete. Håret mitt er ganske langt, og jeg synes det blir fint når det regner og jeg får bølger, krus og korketrekkere. Jeg har aldri brukt noen form for stylingprodukter. Ikke føner jeg det heller - det får lufttørke og være som det er, også fargemessig. Slettetang har jeg aldri eid (men jeg hadde krepptang på 80-tallet. ) Jeg er generelt veldig lite opptatt av hår, kjenner jeg. Det eneste er bekymringen for at jeg synes jeg fortsatt mister hår på samme måte som i ammeperioden.

Gammel 19-10-10, 10:32   #17
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mitt hår sviktet meg en gang i løpet av de siste årene.
Krøller som liten (2-3 år) deretter rimelig pinnerett til jeg var 11-12, da fikk jeg fall. I løpet av tenårene krøllet det seg mer og mer, og jeg hadde rene korketrekkerne i nakken. Alle maste om at hvis jeg klippet meg kom jeg til å ha masse krøller over det hele. Hadde da hår nesten til livet, og tykt, så det var tungt.

Min eldste sønn ble født da jeg var 20, og jeg kan ikke huske det skjedde så mye med håret da. Neste født i 02. Etter det begynte det å rette seg litt.
Tvillingene født 04, og etter det klippet jeg meg en del kortere, for alle sa fortsatt at jeg ville få krøller da. Pføy. Håret er rettere enn noen gang jo!
Jeg har fall, bevares, men hvor ble det av de fine krøllene mine, egentlig??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.