Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kylling Tandoori eller tikka masala

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 12:03   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kylling Tandoori eller tikka masala

Noen som har noen gode oppskrifter på det?

Helst ikke for kompliserte

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:37   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kylling Tandoori eller tikka masala

Hvis du søker chicken tikka masala, har jeg en kjempegod oppskrift liggende her inne et eller annet sted.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:09   #3
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Jeg er også nysgjerrig på dette. Vi har brukt Toro sin kylling tandoori, som smaker greit, men vet av erfaring at ting smaker som regel bedre når man lager det selv.

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:11   #4
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Jeg er også nysgjerrig på dette. Vi har brukt Toro sin kylling tandoori, som smaker greit, men vet av erfaring at ting smaker som regel bedre når man lager det selv.

Samme her. Sunnere også vil jeg tro.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:16   #5
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Kommer vel an på hvor mye salt, farge og konserveringsmidler man har for hånden. Men ja, vil tro det er sunnere.

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:22   #6
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fant Benzo sin oppskrift her:
http://www.foreldreportalen.no/forum...la#post1995852

Nå ble jeg sulten.

Gammel 19-10-10, 14:25   #7
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safrans chicken tandoori

6 kyllingoverlår eller kyllingbryst delt i to.
1/2 dl sitronsaft
1/2 liten løk, hakket
4 fedd hvitløk
1 ss revet, frisk ingefær
3 ts korianderfrø
1 ss spisskummenfrø
1 ss sitronsaft ekstra
1 ts salt
1/4 ts paprikapulver
en klype chilipulver
250 g yoghurt
rød matkulør (jeg syntes det var veldig godt med grønn også )

Fjern skinnet på kyllingstykkene og pensle kjøttet med sitronsaft. Dekk til og sett til marinering i kjøleskapet i 30 minutter. Kjør løk, hvitløk, ingefær, korianderfrø, ekstra sitronsaft og salt til en glatt pasta i kjøkkenmaskinen. Tilsett paprika, chilipulver og yoghurt og rør det glatt. Farg massen dyprød med matkuløren.
Legg kyllingstykkene i en stor, dyp tallerken og fordel et godt lag av krydderblandingen over. Dekk til og mariner i kjøleskapet minst fire timer.

Forvarm ovnen til 180 grader. Legg kyllingstykkene på en rist over en langpanne og stek i 45 minutter eller til de er møre og gjennomstekte.

Fra denne tråden, som har mange gode oppskrifter på indisk mat

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 18:55   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg lagar den masala sausen til benzo og serverer den med fruktig ris og nysteikte nan brød til. Gjengen min sikler nesten over grytene mens eg held på.

Gammel 21-10-10, 21:21   #9
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

En veldig enkel hverdagsvariant:

1-2 løk i fine strimler, brunes lett i olje

Bland i:
1 ss garam masala
2 fedd hvitløk
litt kanel, kardemomme og koriander

Hell over 1-2 bokser hermetiske tomater og ca 1 ss sukker.

Kok, kok, putre, kok... Så legger jeg i kylling og lat den trekke til den er ferdig.

Veldig enkel jukseindisk.

Raita lager jeg av kesam, hakket mynte (evt en ts løtens myntegele, for den smaker ikke slik myntegele skal smake) og hakka agurk. Og litt salt og sukker.

Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.