Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Beste antivirus/sikkerhetsprogram?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 12:12   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beste antivirus/sikkerhetsprogram?

Hva bruker man?

På pc`n er McAfee instalert, men å betale 600 kr for et år da

Holder det med windows defender?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:13   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste antivirus/sikkerhetsprogram?

Jeg bruker gratisutgaven av Avast, og det holder godt for meg. Men nå er ikke jeg typen til å åpne alt mulig rart heller da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:14   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Avast eller AVG duger, eventuelt Microsoft Defender. Alle er gratis. Og for alt i verden - ligg unna Norton. Det er et klassisk eksempel på at medisinen er verre enn sykdommen.

Gammel 19-10-10, 12:19   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Defender ligge på maskinen og ble aktiver nå, da fikser den biffen altså?

Gammel 19-10-10, 12:22   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er problemet at du tror du har fått et virus, eller at du trenger noe til å beskytte deg i hverdagen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:50   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er problemet at du tror du har fått et virus, eller at du trenger noe til å beskytte deg i hverdagen?

NJa,næ,tja.
Tror ikke jeg har virus, har ingen indikasjoner på det.
Og jeg har surfet nettet i 17 år uten antivirusprogram, og tror egentlig ikke jeg trenger det, men en tidligere tråd gjør at jeg lurer på om jeg har noe annet (enn virus)?
Det er ingen tvil om at pc`n er litt syk og jeg tenkte at å scanne den for dritt kanskje er rett sted å begynne

Gammel 19-10-10, 13:20   #7
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

ESET Nod32

Gammel 19-10-10, 13:24   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Defender ligge på maskinen og ble aktiver nå, da fikser den biffen altså?

Den kommer like bra ut i tester som mye annet, og det er jo mulig å fantasere om at den virker bedre sammen med Windows enn andre ting, siden det kommer fra samme kilde. Selv om den kilden er Microshait.

Gammel 19-10-10, 14:00   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke peiling på sånt, men naboen her som er skikkelig datafreak har lagt inn Eset smart security på min pc.

Gammel 19-10-10, 14:26   #10
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

NJa,næ,tja.
Tror ikke jeg har virus, har ingen indikasjoner på det.
Og jeg har surfet nettet i 17 år uten antivirusprogram, og tror egentlig ikke jeg trenger det, men en tidligere tråd gjør at jeg lurer på om jeg har noe annet (enn virus)?
Det er ingen tvil om at pc`n er litt syk og jeg tenkte at å scanne den for dritt kanskje er rett sted å begynne

Dersom du har surfet på nettet i 17 uten beskyttelse bør du helt klart sjekke PC'en din. Da bør du bruke mer enn en antivirusprogram.

Kjøre Malwarebytes og Spybot og se om de finner noe skitt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:26   #11
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Er det egentlig noe vits å bruke noe som helst annet enn Microsoft Security Essentials?

Brukte AVG free før, men syns den har bare blitt verre og verre.

Generelt mener jeg at reinstallasjon er å foretrekke foran å bruke masse tid på å lete opp og fjerne virus, hvis man da har den muligheten.

Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.