Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 22:44   #1
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Jeg har en mann som ønsker seg slike enorme skinnstoler som man omtrent forsvinner i, som man kan ligge i, hvile og sitte godt i.

Jeg er skeptisk (ødelegger stemning og stil, må vite ), og ønsker meg gode tips til stoler som er gode å sitte/hvile i, men som ikke ser ut som monsterkolosser. Ihvertfall ikke av den aller verste sorten.

Vi tar oss ikke råd til skikkelig design (Eames til femti tusen, for eksempel), men er ellers ganske åpen for forslag.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:46   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Eg satt i en sjeselongkvilestol på Union hotell i Geiranger forleden. Den hadde armlener, men var altså en sjeselong. Den var visst levert frå Broderna Andersson i Sverige. Noko slikt kan kanskje vere noko?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:48   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Peel er flotte stoler som er gode å sitte i. De koster bare halvparten av Eames-stolene også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:50   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Vi er glade i disse fra Hjellegjerde Living:



Kan fåes i alle mulige farger stoff/skinn, og med ulke armlener. Men det er ingen gigastol å synke ned i da. Men gode å sitte i. Kan legges helt ned i liggestilling.

http://www.hjellegjerde.no/hjellegje...21&product=189

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:56   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Eg synest denne frå Bolia er fin:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:17   #6
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Her i huset har vi eksakt samme diskusjon. Mannen vil ha monsterstoler, jeg blånekter. Men vil gjerne ha noen fine OG gode lenestoler. Om sånt finnes. Er spent på svarene du får..

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:19   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synest denne frå Bolia er fin:


Vi har denne - og den er helt OK - men hvis drømmen er en recliner så tror jeg ikke denne når opp når det gjelder comforten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:20   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi har denne - og den er helt OK - men hvis drømmen er en recliner så tror jeg ikke denne når opp når det gjelder comforten.

Eg ofrar lett ein god del prosentar comfort for estetikk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:22   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Lenestolene Poäng fra IKEA er faktisk veldig gode å sitte i, synes jeg. Hvis man vil ha noe som virkelig ikke koster det hvite ut av øyet.

Spennende design er det ikke, men omtrent 1000 ganger bedre enn en hvilken som helst recliner jeg noen gang har lagt øyne på. :dukker:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:24   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg ofrar lett ein god del prosentar comfort for estetikk.

ja det var derfor vi valgte denne (dvs jeg) men mannen virker fornøyd han, det er han som sitter i den. Kjøpte med en puff også da. Men jeg vet ikke om vi hadde valgt den igjen - hvis du ser på bena så er de utrolig tynne/skarpe, lett for barn å slå seg på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:25   #11
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Tusen takk for alle tips! Jeg noterer og sjekker alt.

Min smak går i retning av Peel og den fra Bolia i type, men jeg tror ikke jeg får gjennomslag. Han ville helst hatt en slik om han kunne velge, tror jeg.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:26   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Ekornes har sikkert mange gode da - men det blir litt som med Ecco-sko. - comforten går litt på bekostning av 'good looks'

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:26   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Han ville helst hatt en slik om han kunne velge, tror jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:28   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut



Baloo stolene er også ganske så fine, og er ikke så verst i pris.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:29   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

de fleste menn jeg kjenner vil helst ha en sånn tror jeg. Med et lite minikjøleskap med øl og cola rett ved siden av.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:29   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

de fleste menn jeg kjenner vil helst ha en sånn tror jeg. Med et lite minikjøleskap med øl og cola rett ved siden av.

Snakk for deg selv. Min mann vil helst ha en Peel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:30   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Tusen takk for alle tips! Jeg noterer og sjekker alt.

Min smak går i retning av Peel og den fra Bolia i type, men jeg tror ikke jeg får gjennomslag. Han ville helst hatt en slik om han kunne velge, tror jeg.

Hjelpes!
Da er jeg enig med Teo, Poeng er en vinner!
Poeng er god å sitte i, lett å plassere, lett å flytte på, og veldig fiin i skinn og et skikkelig vinnerargument hos mannen må jo være prisen!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:30   #18
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, det er nivået før innleggelse.

Jeg er dårlig på kompromisser, men siden jeg vil bestemme tapet og ha inn mitt gamle piano innser jeg at det ikke akkurat blir Egget jeg blir sittende i fremover. Men det er tross alt en grense for alt.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:31   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Disse ser gode ut synes jeg og er ganske lekre i rett miljø (finnes i et utall farger og stoff/skinn)




__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:33   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode lenestoler som ikke ser forjævlige ut

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Ja, det er nivået før innleggelse.

Jeg er dårlig på kompromisser, men siden jeg vil bestemme tapet og ha inn mitt gamle piano innser jeg at det ikke akkurat blir Egget jeg blir sittende i fremover. Men det er tross alt en grense for alt.

Kan du ikke la ham innrede gjestetoalettet etter sin smak, eller det minste barnerommet. Eller bygge på garasjen og sette stoeln hans der.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no