|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?Ja det lurer jeg på.
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?Fjortenåringen vasker badet sammen med broren annenhver uke, lager middag 1-2 ganger i uka, støvsuger ca 1 gang i uka, rydder rommet annehver uke (ikke helt i system), passe lillesøster om tingene klurer seg til. Hun må, på samme måte som yngre søsken, hjelpe til når hun blir bedt. Rydde av bordet, gå med søppel, hente posten, henge opp klær, legge sammen klær etc. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?Det var jo svært snilt, synes jeg, og jeg tviler på at ingen andre må gjøre like mye.
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?Sekk og skolearbeid og skolemat regnet jeg ikke med en gang. Det må alle tre (8-14 år) fikse selv. Ja, og skifte på sengene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?13 åringen min har ansvar for å ta ut av oppvaskmaskinen (den må jeg stramme inn på merker jeg..)
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?Sekstenåringen vasker sine egne klær, han har ansvaret for å ta ut av oppvaskmaskinen og vaske badet og han må hente lillebroren på skolen sånn av og til. Ellers ingen faste plikter.
|
|
|
#7 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?Jeg er for mye ordneselvkjerring jeg. Og jeg er altfor sløv med å gi oppgaver til 15 åringen.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?15-åringen har ingen faste plikter, men er flink til å hjelpe til med det meste. Det skjer sjelden at han gjør noe helt av seg selv (han ser ikke rot, skittenkopper osv), men det er aldri noe "isj" eller "æsj" når han blir bedt om noe. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?15-åringen skal i teorien holde sitt eget rom i orden, hun bruker mange timer hver uke på "romrydding" mens hun egentlig gjør helt andre ting
|
|
|
|
#10 |
|
Rockesøster
|
Sv: Husplikter for tenåringene deres, hvor mye gjør de?14 (snart 15)-åringen her i huset har som eneste plikt å holde eget rom ryddig og rent. |
|
|
|
![]() |
|
|