Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hadde du skrivemaskin som tenåring?
Ja, og jeg leste Bibelen også. 29 20,71%
Ja, men jeg leste ikke Bibelen. 23 16,43%
Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste også Bibelen. 11 7,86%
Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste ikke Bibelen. 22 15,71%
Nei, men jeg leste Bibelen. 6 4,29%
Nei, og jeg leste ikke Bibelen heller. 45 32,14%
Burma 4 2,86%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 12:27   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?

Hadde du skrivemaskin selv om skrivemaskinens dager åpenbart var talte?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:29   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?

Skrivemaskinens dager var ikke åpenbart talte da jeg var tenåring. Faktisk skrev jeg på maskin med blåpapir til kopier i min første sommerjobb.

Hjemme hadde vi skrivemaskin med armer, ikke kulehode. Det var veldig gøy å trykke fort, så alle armene låste seg sammen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:30   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, jeg hadde forsåvidt tilgang til mammas gamle hålk (som manglet spørsmålstegn og utropstegn og som man måtte trykke så hardt på at man fikk gitarfingertupper, men som til gjengjeld ga sånn stilig drapstrussel-skrift, så den var jo meget anvendelig),
men i det daglige kunne jeg velge blant diverse nymotens compjutere ettersom pappa er IT-konsulent og alltid fikk teste ut det siste store gjennom jobben.

Gammel 21-10-10, 12:30   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg en skrivemaskin på loppemarked, for jeg synes det var så kjekt å skrive maskinskrevne brev! Jeg leste ikke bibelen. Hvilken sammenheng leter du etter her da?

Gammel 21-10-10, 12:31   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, begge deler.
Jeg leste bibelen og jeg fikk min første skrivemaskin av pappa da jeg begynte på videregående.
Klikk, klikk, klikk. 6 i maskinskriving, best i klassen, og stolt som en hane.

Jeg skriver fortsatt i superfart og synes fortsatt det er like gøy.

Gammel 21-10-10, 12:31   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skreiv på maskin ja - kjøpte meg pc i 1994, og var då 24 år gammal.

Datt litt ut på det der med bibelen, men den las eg altså ikkje. Trur eg har gått glipp av eit poeng i denne undersøkinga

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:31   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vel skrivemaskin fordi dens dager var talte. Mamma tok med seg en fra jobben, og den var min store stolthet på skrivebordet i flere år. Ah, jeg savner lyden av den!

Og jeg leste Bibelen, ja.

Gammel 21-10-10, 12:32   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leter bare etter åndsfrender, jeg.

Gammel 21-10-10, 12:32   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

For øvrig leste jeg litt i det gamle testamentet, men jeg tror helst det var før jeg ble tenåring når jeg tenker meg om.

Gammel 21-10-10, 12:33   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde vel skrivemaskin fordi dens dager var talte. Mamma tok med seg en fra jobben, og den var min store stolthet på skrivebordet i flere år. Ah, jeg savner lyden av den!

Jeg mente at datamaskiner var for latsekker. Kunne de ikke disponere i hodet? Måtte de liksom rette ting hele tida?

Gammel 21-10-10, 12:35   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde maskinskriving som valgfag i første gym, så da måtte jeg kjøpe meg skrivemaskin. Det var i 1985. Kjøpte en fænsi elektrisk en. Men den ble ikke brukt noe særlig av meg etter at jeg var ferdig med valgfaget. Men mamma brukte den lenge etterpå, vet jeg.

Jeg leste også litt i Bibelen, men ikke fra perm til perm.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:36   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg mente at datamaskiner var for latsekker. Kunne de ikke disponere i hodet? Måtte de liksom rette ting hele tida?

Ingen hadde datamaskin da jeg var tenåring. :steingammal:

Jeg så en datamaskin for første gang da jeg begynte på videregående. Vi var så heldige, og hadde EDB en time i uka. :skikkelig steingammal:

Gammel 21-10-10, 12:36   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leter bare etter åndsfrender, jeg.

Blir man sjekket inn eller ut dersom man leste bibelen? (Jeg tror jeg skal helgardere meg med å stå med en fot i hver leir. Jeg leste selvsagt i bibelen rundt konfirmasjonstider. Og i forbindelse med å være leder på konfirmasjonsleir. Men utover det, ikke noe. )

Gammel 21-10-10, 12:37   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hadde du skrivemaskin selv om skrivemaskinens dager åpenbart var talte?

Ikke da dagene åpenbart var talte, nei. Jeg er dog så gammel at jeg hadde skrivemaskinskriving som valgfag.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:37   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, men det var veldig stas å trykke på pappa sin på jobb når vi var små. Vi hadde en hjemme også en periode, men da var de dagene forlengst talte, men det var litt stas på et sært vis.

Bibel-lesing på lavt nivå, totalt uavhengig av skrivemaskinen, vil jeg si (og etter at den hadde flyttet ut av huset, og en pc var kommet inn. Med printer med fargebånd, og en.. egen sjarmerende lyd...)

Jeg er åpenbart ikke sååå steingammel, når Devine gikk første gym hadde ikke jeg begynt i 1. klasse....

Også ser jeg at det står "som tenåring" og der blir jeg litt usikker, det var muligens når jeg var sånn 12-13-14 år den var der? Eller var jeg yngre? Min aller første egne pc kjøpte jeg som 16-åring, det var etterfølgeren til den steingamle 286-maskina pappa hadde hatt med hjem fra jobb med den tidlligere nevnte printer...

Gammel 21-10-10, 12:37   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde datamaskin i hus da jeg var tenåring, men den var jo ikke min! Skrivemaskinen var liksom min medsammensvorne, min betrodde.

Gammel 21-10-10, 12:38   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

...og nei, ingen Bibellesing.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:42   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke som tenåring - jeg fikk den til 20-årsdagen. Det var i 1993. Samboeren min forsøkte å insistere på at jeg skulle ønske meg PC i stedet, men jeg ville ikke. Det ville forstyrre min kunstneriske prosess og måtte nærmest betegnes som juks å kunne redigere.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:42   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PC-er var for de litt dumme.

Bibelen har jeg ikke lest nevneverdig i, verken som tenåring, før eller siden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:43   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Null skrivemaskin her, jeg har data-pappa, så vi hadde bare noen monstre av noen datamaskiner. Og internett før det var internett - det var bare en haug med koder, ingen bilder eller annet gøy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.