|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJa! Ingen skal kunne tvinge noen til å ta abort!
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeSelvsagt er det hennes avgjørelse om hun skal beholde barnet eller ta abort. Hvordan skulle man ellers gjøre det? Pålegge noen tvangsabort?
|
|
|
#4 |
|
er her
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeDet er forsatt en diskusjonssak, der kvinnen har det avgjørende ordet.
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJeg har tenkt en del på dette.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeTil syvende og siste så er det vel kvinnen som må ha det siste ordet. Hennes kropp og dermed hennes valg. Jeg forstår at mannen gjerne vil ha noe han skulle ha sagt og i et parforhold vil man jo vanligvis snakke sammen og bli enig. Blir man ikke det kan man ikke tvinge en kvinne til å få utført ingrepet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeSyns personlig det blir fullstendig galt å forlange at noen skal ta abort, selv om det kan se ut som det beste alternativet der og da. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholde
Fordi både mann og kvinne må ta ansvar for egne handlinger på et tidligere tidspunkt enn når konsekvensen står å banker på døra. Vil man ikke ha barn så vet man hva man må gjøre for å unngå det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Fordi han ikke bidrar økonomisk til en dame han er sur på, men til et barn han er far til. Selv om han ikke valgte det. Akkurat som han får rettigheter i forhold til samvær med barnet (selv om det i loven heter at det er barnet som har rett til samvær med far) han er far til. Fordi samfunnet har bestemt at biologisk slektskap betyr noe.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeSelvsagt kan man ikke kan pålegge noen tvangsabort, men det er jo nyanser i ting. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJada, jada, jeg vet jo alt det der. Men som dame synes jeg nesten jeg har for mye "makt" alene der. Det føles rart å "gi" mannen min medbestemmelsesrett, når det er like mye hans barn som mine.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Akkurat dette mener jeg også. En mann som absolutt ikke vil ha barn får bruke kondom eller helst la være å ha sex. Jeg har i grunnen null sympati for menn som blir "lurt" av kvinner, annet enn i langvarige forhold. Blir helt sjokkert av og til når jeg hører menn syte om dette etter å ha hatt seg med en kvinne de knapt kjenner.
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeDersom en mann besvangrer en kvinne så har han tatt et valg. Det neste valget er hennes. Sånn er det faktisk ikke mulig å ikke ha det. Jepp - det likestiller ikke kjønnene. Og nei, det går ikke å likestille kjønnene i dette heller. |
|
|
|
#14 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeMen i ditt tilfelle, Pelen, så er det stor skilnad på å bevisst bli gravid når de har hatt ein avtale heile vegen, og det å stå i ein uventa situasjon. Det er stor skilnad på å unngå å bli gravid og det å kjenne seg tvinga til å måtte ta abort om prevensjonen ikkje virka. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeHadde det vært slik hos oss at mannen absolutt ikke ville ha flere barn, hadde jeg i hvert fall gjort det klinkende klart for ham at om jeg skulle bli gravid ved "et uhell" er abort uaktuelt. Så fikk han ta de forholdsregler han følte var nødvendig.
|
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Jeg er faktisk helt enig i dette. Man kan ikke likestille kjønnene der. Men samtidig må man nesten akseptere at denne faren da ikke vil være far når barnet kommer (akseptere, ikke nødvendigvis forstå....). Man kan ikke tvinge noen til abort, men man kan heller ikke tvinge noen til å være far annet enn i biologisk forstand.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdePelen - selvsagt snakker man sammen. Man planlegger familie eller ikke sammen og samarbeider så godt man kan om dette som om alt mulig annet. Svaret mitt er etter at alle diskusjoner er ferdige osv osv osv - da er det til syvende og sist kvinnen som bestemmer over kroppen sin og dermed om barnet skal bæres frem eller ei. |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Ikke annet enn ved bidrag. Det må han betale uansett. Det er ikke barnets feil, og det å være født av en forelder utløser faktisk noen rettigheter for barn. |
|
|
|
#20 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJeg har hørt/kjenner til noen historier om one night stand og svært kortvarige forhold som resulterer i graviditet, der det er ganske opplagt at mannen er "lurt". Jeg har en god del forståelse for at enkelte kun velger å ta økonomisk ansvar i slike situasjoner.
|
![]() |
|
|