Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Riktig BH

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 18:22   #1
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Spørsmål

Riktig BH

Jeg finner ingen BH som passer meg perfekt.
Enten sniker brystene seg nedenfor cup-en, eller så sniker de seg ovenfor og lager bulker som synes. Eller så sklir stroppene ned fra skuldrene. Gjerne alle tre på en gang. Føler jeg ikke gjør noen annet enn å legge på plass brystene.

Jeg har prøvd med større/mindre cup, større/mindre rundt. Bredere/smalere stropper, eller BH-er med flere hekter i ryggen.
Jeg vil gjerne ha et fint løft som samler brystene litt. Liker ikke at BH-en gir alt for stor mellomrom mellom brystene.

Noen som har tips?

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 18:26   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Riktig BH

Mitt beste tips er å besøke en undertøysforetning hvor de vet hva de driver med!

Få hjelp til å måle deg og finne riktig størrelse og modell. Jeg handler mye av mitt undertøy på Marks & Spencers i England, nettop fordi de er så flinke til å finne riktig størrelse til meg.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 18:27   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Du får ta turen til en spesialforretning som selger kun undertøy. Der kan damene ofte sine saker.
Her i byen er det en butikk hvor de godt voksne damene løfter på herligheten våre/mine og plasserer dem rett.
Det eneste dumme er at de ofte finner ut at jeg/andre trenger større cup.
Og det vil bli dyrere men det er det verdt. Utrolig hva en god bh kan gjøre for figuren.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 18:29   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er utrolig hvilken forskjell det gjør å handle f.eks på Marks & Spencer! De er virkelig utrolig flinke til å finne BH som passer. Har vært et par steder i Oslo også hvor de virkelig kan dette.

Gammel 16-02-07, 18:33   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hei.
Det er tre enkle regler når du skal kjøpe BH.
Sniker puppene seg under er den alt for stor rundt.
Bulker puppene seg på oppsiden, er cupstørrelsen for liten. En eller to størrelser opp skal du i hvert fall da.
BH-en skal sitte skikkelig stramt rundt kroppen når den er ny, og i ytterste hakk på hempene.

Sitter den skikkelig rundt kroppen, og cupstørrelsen er stor nok, kommer ikke stroppene til å bli for slakke heller. De er stort sett der for å holde BH-en på plass. Skålene skal holde puppene.

(jeg gikk fra 80 C/85B til 75 D/DD - da først fant jeg BH-er som så bra ut på)

Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 18:49   #6
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, det er utrolig hvilken forskjell det gjør å handle f.eks på Marks & Spencer! De er virkelig utrolig flinke til å finne BH som passer. Har vært et par steder i Oslo også hvor de virkelig kan dette.

Det beste med M & S er at det er så veldig lite jåleri, ja mange av de som jobber i prøverommet er skikkelige "kjerringer".

Og så er det gjerne dyrere å oppsøke en undertøysforetning enn å besøke M & S. (Men du må jo nødvendigvis til England da!)

Jeg har fått fin hjelp på Steen og Strøm i Oslo.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 18:56   #7
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk for tips.
Jeg får ta meg en tur til en undertøysforretning. Og så får jeg ta meg en prøverunde.
Når BH-en er ny, sitter den alltid stramt og fint på det ytterste hakket. Men jeg må av en eller annen grunn utvide BH-ene mine fort. For det tar ikke mange uker/måneder før den er for vid på det innerste, og gjerne alt utslitt.

Skal jeg til England, veit jeg hvor jeg må innom.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:13   #8
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

www.85b.org er ikke så dum den heller...

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:06   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syntes formpressede skåler er finest. Type t-skjorte BH.
Du må finne riktig str høres det ut som

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:07   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte også på dette, så dette var en fin tråd. Noen tips til gode steder i Oslo? Jeg vil også ha en bh som samler puppene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:29   #11
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg lurte også på dette, så dette var en fin tråd. Noen tips til gode steder i Oslo? Jeg vil også ha en bh som samler puppene.

http://www.lalina.no/
http://www.deana.no/
http://www.winette.no/

Selv er jeg på "Huset Marinka" på Sandvika Storsenter. Der synes jeg de er veldig dyktig og serviceinnstilte.

Gammel 21-02-07, 15:15   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker undertøysbutikken i første etasje på Steen&Strøm veldig godt.
Jeg trodde jeg var 75 c/80 b. Jeg er visst en 70/75 D/DD. :åpenbaring:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 17:56   #13
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg liker undertøysbutikken i første etasje på Steen&Strøm veldig godt.
Jeg trodde jeg var 75 c/80 b. Jeg er visst en 70/75 D/DD. :åpenbaring:

Har liksom hørt at det er konklusjonen for mange. Jeg tror jeg er en 85c, tipper vel at 75DD er det riktige...

Gammel 22-02-07, 18:02   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

(jeg gikk fra 80 C/85B til 75 D/DD - da først fant jeg BH-er som så bra ut på)

Samme her. Og i dag åpnet undertøyskjeden Change butikk her i Stavanger. Og jeg var og kjøpte meg to sett (ta to betal for en) i str 75DD. Fikk god hjelp da jeg var innom der i København i høst, og de fant den rette størrelsen til meg.

Gammel 22-02-07, 18:02   #15
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Snikete pupper er noe herk.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:05   #16
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Et tips angående BH-er som er blitt litt for vide etter en tids bruk: Sy en søm mellom cupene foran. Sømmen skal være skrå slik at du syr inn mest "nederst". Dette kan du også gjøre med BH-er som du ikke synes "løfter og samler nok. "

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:16   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også fått god hjelp på Steen&Strøm. Eneste jeg har å utsette er at de ikke hadde så mange fine i 75D. Jeg fant ett merke jeg likte og endte opp med å kjøpe to like, bare forskjellig farge.

Hvis man syns de blir slakke rundt fort, så går det an å gå ned enda et par størrelser og kjøpe sånn "ekstrahekte"-bånd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 20:49   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk iallefall en "aha" opplevelse da jeg oppsøkte en undertøysforretning! Så det anbefales veldig

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:31   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Kom meg innom en undertøysbutikk idag, på CCvest, og fikk veldig god hjelp av søt jente. Ganske riktig; jeg er en 80D og ikke en 85C. Fikk kjøpt meg en ny svart bh som passet utmerket og gav fin puppefasong, så jeg er veldig fornøyd. Nå trenger jeg en hvit også, men må spare litt først... Dyrt med ordenltlige bh-er ja, men viktig. Kan heller ha litt færre!

Takk for at dere "puffet" meg damer!

Gammel 23-02-07, 21:47   #20
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv om det er dyrt så vil jeg si at det er verdt hver krone ift BH som man kjøper på kleskjedene. Man får hjelp fra profesjonelle, man finner rett BH og disse BH'ene løfter mer på brystene enn f.eks H&M sine. H&M sine blir veldig fort slitt.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.