Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Senseo eller Nespresso? Eller noe annet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 12:17   #1
Left
Passiv

Standard

Senseo eller Nespresso? Eller noe annet?

Jeg ønsker meg en enkel kaffemaskin, og behøver ikke noe eksklusivt. Melkeskummer vil jeg ha separat.

Har sett litt på Senseo, og det virker det som om de kaffeputene er litt billigere enn kapsler?

Hva anbefaler du?

Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:21   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senseo eller Nespresso? Eller noe annet?

Senseo har jeg ikke prøvd, men jeg har en Nespresso Citiz, sånn som på bildet.

Har ikke noe og utsette på den, sånn bortsett fra at jeg bruker en middels formue på kaffe i året. Men det er vel primært min feil, og ikke kaffemaskina sin.

Litt usikker på hva du mener med melkeskummer separat? Jeg oppfatter melkeskummeren på min Citiz som separat, men du ser kanskje for deg en helt egen melkeskummeduppeditt?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:46   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Senseo har jeg ikke prøvd, men jeg har en Nespresso Citiz, sånn som på bildet.

Har ikke noe og utsette på den, sånn bortsett fra at jeg bruker en middels formue på kaffe i året. Men det er vel primært min feil, og ikke kaffemaskina sin.

Litt usikker på hva du mener med melkeskummer separat? Jeg oppfatter melkeskummeren på min Citiz som separat, men du ser kanskje for deg en helt egen melkeskummeduppeditt?

Ja, en separat melkeskummerduppeditt.
Hva gir du for kapsler til din kaffemaskin?

Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 14:29   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja, en separat melkeskummerduppeditt.
Hva gir du for kapsler til din kaffemaskin?

Måtte inn og sjekke. 3.09 for espressokapslene og 3.39 for lungokapslene.

Citiz-maskina får man også uten melkeskummer.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 14:39   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker ikke kaffe, men sambo har en Senseo og er strålende fornøyd med den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 15:07   #6
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Fordelen med Nespresso er at den har vært lenge på markedet og det er mange som har den, derfor er sjansen for at de skal gå konkurs ganske liten i forhold til mange av de andre merkene som har kommet på markedet nå. Så da slipper man å kjøpe ny maskin fordi man ikke får tak i kapsler som passer lenger.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 16:44   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg digger min røde LeCube :hjelpsom:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 15:59   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Senseo har vel vært i utlandet ganske lenge?

Innbilder meg at et vennepar hadde det i Danmark i 03-04...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 16:09   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Måtte inn og sjekke. 3.09 for espressokapslene og 3.39 for lungokapslene.

Pluss 55 i porto for hver forsendelse. Det betyr at dersom du bestiller 50 kapsler, som er minimumsantall pr bestilling, må du legge på 1,1 kr pr. kapsel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 16:36   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

I Heart my Nespresso.

Gammel 01-11-10, 18:10   #11
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Du skal selvfølgelig ha en slik:

Gjerne med en slik også.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:13   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en helt enkel nespresso-sak, og vi er veldig fornøyde med den... sånn egentlig litt for fornøyde, sånn kaffedrikking- og prismessig sett.

Gammel 01-11-10, 18:21   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Du skal selvfølgelig ha en slik:

Gjerne med en slik også.

Vi har begge de. Og jeg har en Nespresso Citiz på kontoret mitt. Rancilioen lager best kaffe og er det soleklare valget for folk som drikker mye kaffe. Nespressoen egner seg best for folk som drikker lite kaffe eller som ikke gidder å lage manuell kaffe og som gir blaffen i de skyhøye kostnadene.

Gammel 01-11-10, 18:23   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ja, også har jeg en Nespresso Aeroccino melkeskummer, og den er aldeles fantastisk. :en av det meste:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.