Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaffemat til foreldremøte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 19:49   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Kaffemat til foreldremøte

Noen som har oppskrift på noe jeg kan lage til foreldrene i barnehagen? Jeg har satt meg opp på kakebaking, men i og med at det er så mange forkjempere av sunn mat her, regner jeg med det finnes gode alternativer.

Fortrinnsvis noe jeg kan lage i muffinsformen min, håndmat med andre ord. Som passer til kaffe og te klokken 19. Bør ikke være så overvettes avansert heller.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:58   #2
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemat til foreldremøte

Mener jeg har sett en oppskrift på sunne muffins med grønnsaker her inne..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:13   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sånne frokostmuffins. Men om det er bare til voksne kan det vel være godt med parmesan, parmaskinke og spinat i?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 16-02-07 kl 20:14. Årsak: Ps Parmaskinke er av gris, jeg mente ikke å glemme muslimer og jøder. Men de kan vel få uten, eller med en annen slag kjøtt.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:19   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Frukt og grønt i biter.

Min erfaring er at det ikke blir spist så mye på foreldremøtene i barnehage og skole.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:46   #5
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

En pakke kjeks av noe slag duger. Som Kaija sier, kaker spises ikke. De fleste er opptatt av å få med seg informasjon og dermed går kakespising i glemmeboken.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:54   #6
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har som regel pleid å reise til bakern å kjøpe et par hvetestenger da jeg skal ha med kake på foreldremøte. og de kakene forsvinner raskt, og veldig lettvint er det også

Gammel 16-02-07, 21:57   #7
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg har som regel pleid å reise til bakern å kjøpe et par hvetestenger da jeg skal ha med kake på foreldremøte. og de kakene forsvinner raskt, og veldig lettvint er det også

Ække lov med sukker i barnehagen :fy:

Kan dø.

Gammel 16-02-07, 21:58   #8
Buffe
Bare svada..

Medlem siden: Feb 2007
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

På foreldremøte her blir det spist som bare det. Først spiser vi, så spiser og snakker vi og så spiser vi litt til

Gammel 16-02-07, 21:58   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Ække lov med sukker i barnehagen :fy:

Kan dø.

Riktig. Gunhild, Gunhild, likt for alle!

Kom med et godt alternativ!

Gammel 16-02-07, 21:59   #10
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Riktig. Gunhild, Gunhild, likt for alle!

Kom med et godt alternativ!

Nemlig. Får være GRENSER for dobbelmoral her!

Gammel 16-02-07, 22:07   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville foretrukket hvetestenger.

Gammel 16-02-07, 23:03   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville foretrukket hvetestenger.

Samtidig som du la ut om at ungene ikke måtte få for mye sånt i barnehagen?

Gammel 16-02-07, 23:06   #13
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe og kjeks holder da lenge
Det er jo ikke et kaffeslaberas.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 23:06   #14
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Kaffe og kjeks holder da lenge
Det er jo ikke et kaffeslaberas.

Det er sukker i kjeks. Iallefall i de som er gode. Dessuten har jeg jo satt meg opp på liste. Jeg skal da bake.

Gammel 16-02-07, 23:07   #15
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Samtidig som du la ut om at ungene ikke måtte få for mye sånt i barnehagen?

Jeg? Jeg har hele tiden syntes at denne sunnhetskampenjen har gått over alle støvleskafter. Derfor har jeg holdt meg unna slike tråder. Det er foreldrene som skal på møtet, ikke sant? Jeg synes synd på alle ungene som bare får grønnsaker.
Men jeg respekterer de valgene som er tatt og legger meg ikke borti noe.

Gammel 16-02-07, 23:07   #16
Pastill
Pauset

Standard

Man MÅ ikke ha sukker for å ha det koselig

Gammel 16-02-07, 23:10   #17
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Man MÅ ikke ha sukker for å ha det koselig

Absolutt ikke, men spørsmålet er om man baker uten sukker for å tekkes andre.
Bak det du liker selv, HI.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 23:11   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, du skal bake, men du kan ikke ha med kaker eller noe annet som inneholder sukker?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 23:12   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Hvis du absolutt vil bake , så bak grove rundstykker. Min oppskrift er i hvertfall sukkerfri.

Gammel 16-02-07, 23:13   #20
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Altså, du skal bake, men du kan ikke ha med kaker eller noe annet som inneholder sukker?

Jeg kan ha med hva som helst, jeg bare lurte på om noen hadde et godt alternativ. Som jeg kan lage selv og ta med, og som de hadde likt å få servert sammen med kaffe på den tiden av døgnet, i den settingen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.