Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

HYL! Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 01:43   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HYL! Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg bestiller jo en julekule fra Unicef til hver av ungene hvert år, det er tradisjon hos oss. Nå ser jeg til min store fortvilelse at butikken er nedlagt, får jeg ikke tak i kulene nå lenger?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 08:41   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg så også det. Der røk julegavene til mamma og pappa.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 08:51   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Så utrolig irriterende. Jeg pleier å kjøpe julegaver til de ansatte i barnehagen der.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:23   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg synes også det er veldig trist. Nå m jeg jo "bare" gi penger. Jeg fikk en mail fra dem om det tidligere i høst, og der sto det bare om kortene, og at de nå blir å få kjøpt i bokhandler og postkontor. Kanskje julekulene dukker opp i bohandelen?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:17   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Ser at hvertfall den nederlandske webbutikken er åpen, surfet ikke noe mer enn det. Kanskje de sender...? eller noen i Nederland kan videresende for deg?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:19   #6
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jammen Nederland, da må man jo ut med toll. :sutrer:

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:22   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Hæ? De kan jo ikke gjøre det!? Det er jo eneste ønskelista mora mi godtar, jo. :sutre:

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:30   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Dette er så trist at jeg bare får lyst å grine. Hele den viktige og koselige tradisjonen, rett i dass!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:33   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg har ei venninne som jobber i Unicef, og kan spørre henne når vi møter dem seinere i dag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:36   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Åh, det hadde vært flott! Ett sted må det vel gå an å få tak i kulene (i Norge).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:20   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Ånei, dette har jeg ikke fått med meg. Vi pleier jo kjøpe de vi også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:36   #12
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Hva med alle leikene da? Puslespillene, spillene, dokkene... De burde ihvertfall sagt fra litt på forhånd slik at man kunne kjøpt seg opp et lager.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:09   #13
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg fikk også mail fra Unicef ang. dette. Kjempedumt, har vært fast kjøper av både julegaver og julekort. Har blitt fadder istedenfor nå, men var veldig kjekt med den nettbutikken.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:30   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg spurte min venninne i går, og hun kunne bekrefte at de har lagt ned nettbutikken pga dårlig lønnsomhet. Unicef-kortene vil fortsatt bli å få på Posten bl.a., mens julekulene ikke lenger vil selges i Norge. Hun skulle spørre kollegaen som styrer med dette i løpet av dagen - får se om jeg hører noe mer.

Er det slik at de kommer nye kuler hver jul, eller kan dere i prinsippet ha like god nytte av "gamle" kuler også, Iset?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:33   #15
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg ble også skuffet da jeg oppdaget dette. Har alltid pleid å kjøpe en haug julegaver fra Unicef, i tillegg til julekortomslag.

Elinblu: Det har vært nye kuler hvert år, men jeg husker ikke om det har stått årstall på dem (har gitt bort).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:35   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

her lukter det facebook-gruppe!!

Synd de la den ned, men det kan jo hende at de ikke tjente penger på den, og da er det jo ikke særlig vits i å ha den der, for formålet til Unicef er nå tross alt å tjene penger for å kunne hjelpe andre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:36   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg spurte min venninne i går, og hun kunne bekrefte at de har lagt ned nettbutikken pga dårlig lønnsomhet. Unicef-kortene vil fortsatt bli å få på Posten bl.a., mens julekulene ikke lenger vil selges i Norge. Hun skulle spørre kollegaen som styrer med dette i løpet av dagen - får se om jeg hører noe mer.

Er det slik at de kommer nye kuler hver jul, eller kan dere i prinsippet ha like god nytte av "gamle" kuler også, Iset?



Det kommer en ny kule hvert år ja, med nye tegninger på. Hver kule kommer i en egen eske og jeg har skrevet årstallet inni og gitt en til hver av barna i gave fra "nissen". Men gamle kuler går jo også an altså, mener du feks. om jeg kan kjøpe brukt av andre? Eller har de et lager av eldre kuler? Det gjør jo ikke noe om barna har noen like kuler, så lenge jeg får boksen med og skriver et annet årstall på den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:38   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Jeg skjønner jo at de ikke kan drive en ulønnsom butikk altså. Men det burde gå an å få tak i de kulene et eller annet sted, når så mange kjøper dem. Jeg vet at utrolig mange har akkurat disse kulene som fast tradisjon hvert år, enten som gave til barn, foreldre eller andre. Veldig kjipt, dette.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:38   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Så utrolig synd; kjenner flere med den julekuletradisjonen og har tenkt i de baner selv ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:39   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HYL Unicef sin nettbutikk er nedlagt, hva med julekulene jeg må ha?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner jo at de ikke kan drive en ulønnsom butikk altså. Men det burde gå an å få tak i de kulene et eller annet sted, når så mange kjøper dem. Jeg vet at utrolig mange har akkurat disse kulene som fast tradisjon hvert år, enten som gave til barn, foreldre eller andre. Veldig kjipt, dette.

Ja, om ikke de hadde helårsdrift av butikken (som altså ikke lønte seg), hadde det kanskje vært mulig med en sesonghandel for julekuler, om ikke annet. Jeg kan formidle det videre.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no