![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() SoveromvalsenVi har fire soverom i huset. Ett er i førsteetasje og er på 21 kvm. Vi bygde det i 2006 og vi foreldre flyttet inn. Jeg elsker det! Oppe har vi tre soverom, men det midterste har ikke egen dør (vi må inn på det for å komme til de to andre). Det ene siderommet er i tillegg lite og trangt (men med skyvedørsgarderobe på hele den ene veggen). Nå har vi en 11-åring i hus som har lite plass. (hun har skyvegarderobe-rommet). Har hun besøk så må de sitte i senga. Vi ser jo at det ikke er optimalt og vurderer faktisk å bytte med henne.
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det nest minste rommet. Vår vurdering har vært at unger trenger mer plass til rot og skrot og lek enn oss. Det minste rommet blir til tenåringer og babyer, så får middels store barn dele det diigre soverommet (minst 30 kvadrat). Vi tenker jo å nøye oss med to, så det blir et rom til hver + kjellerstue.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det sånn at ungene okkuperer stua også trekker jeg meg unna. Men skal de ha besøkene på rommet sitt så må de jo ha såpass plass der at de faktisk får vært der og hatt det ok. |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det minste soverommet. Det har stort sett plass til dobbeltseng og to kommoder. Det ble så lite for at det skulle bli plass nok til garderobe og bad. Jeg ville nok prioritert at barna skulle hatt de største soverommene, De er jo som regel mer på rommene enn vi voksne er, og en 11 åring ønsker vel gjerne å ha mulighet for besøk på rommet også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: SoveromvalsenVi har et rom på rundt 10-12 kvm, minste har et på 20 og største et på rundt 12, hun hadde det store før, men nå bor hun ikke hjemme lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: SoveromvalsenDa vi bodde trangt hadde vi det knøttlille rommet, og ungene det store. Nå har vi det største soverommet, storebror har like stort rom som oss og lillesøster har et knøttlite rom. Jeg nyter å ha plass på begge sider av senga, og å ikke ha et stappfullt soverom. Når lillesøster blir større kan hun eventuelt flytte opp i tredje etasje, til rommet vi nå bruker som kontor og gjesterom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi danset soveromsvals så det sang i sommer, så nå har Guttungen det største soverommet, og gubben og jeg får såvidt plass inne på det minste.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har et rom som har plass til senga, kleskap, nattbord og et par kommoder. Minstemann har et kott. De to store deler et rom på... tja... 14-16 kvadrat eller så. Og så har vi et soverom som ikke er i bruk som soverom, men som et oppholdsrom nr 2.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: SoveromvalsenHmm. Jeg vet ikke. Må tygge litt på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Soveromvalsen
Jo, men jeg sikter mer på de gangene det er mange på besøk. Åtte stykker i senga er liksom ikke helt greia. Synes jeg.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: SoveromvalsenSkjønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det største av 3 små soverom, eldste det neststørste og minstemann det knøttlille.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har akkurat byttet med storebror. Han har jo huset fullt av venner hele tiden, så at han som virkelig trenger plass har så lite rom, mens vi som bare sover der har et stor? Det ble litt feil for meg, så nå har vi et rom med 30 cm klaring på en side av senga |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Soveromvalsen
I prinsippet enig, men her har vi foreldre det største soverommet, og det er vegg i vegg med stua. Hadde ungene bodd der, hadde vi ikke fått fred om kveldene. Våre unger sover nede, der er de to minste soverommene. De er likevel ikke små. Det aller minste et typisk "foreldresoverom" gjetter på ca 12 kvadrat) og det nest minste ca 15-16 kvadrat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Skal rømme
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det minste. Tror det er 7 kvm, og vi har seng fra vegg til vegg til vegg der inne (den siste veggen er døra på). Ungene deler det største som er kanskje 15 kvm.
![]() |
#17 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det største, noe jeg mener er selvsagt hos oss. Det har inngang til stua og badet. Det har flere skap som inneholder alle våre klær, lite aktuelt å ha dette på barnas rom. Det er forøvrig ikke stort, vi har feks ikke plass til noe skrivebord eller slikt, ei heller noe som helst i fotenden - dog har vi et nattbord hver.
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: SoveromvalsenVi har fire soverom. Vi har det største av de tre som er oppe. For det hadde ikke vært plass til sengen vår eller noe klær på de to små rommene. (6 og 8 m2)
![]() |
#19 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det minste soverommet, ungene de to største. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: SoveromvalsenVi har tre soverom og alle er like store, så her slipper vi den problemstillingen. Rommene er ca. 12 kvm store, så det er jo helt grei størrelse. Jeg skulle gjerne hatt større rom da, bla. mer skapplass og speilplass når jeg prøver klær osv. Men men.
![]() |
|
|