|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?Jeg kjøpte i forrige uke et par Viking Gore tex "Snøhetta" til storebror. Jeg imprignerte de før bruk og han har vel brukt de 4 ganger. På to av disse dagene, har det vært våt snø/regn. Skal ikke slike gore tex sko være mer vanntette som så? Det ble iallefall sto iallefall i reklamen at de skulle være vanntette?
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex skoene?Jeg er kanskje litt rar men jeg kjøper aldri sånne goretex sko. Klarer ikke helt å tro på at de kan være vanntette ? Holder de virkelig i skikkelig våt snø ? Foretrekker vintersko med mer gummi og skinn utenpå ala disse:
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex skoene?Av Gore Tex skal ein kunne forvente at skoa er vasstette, med mindre sand og grus trenger gjennom membranen og øydelegger Gore Tex-laget som er inne i skoen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex skoene?Du skal forvente at de er vanntette. Jeg klaget på sko som ble våt igjennom og fikk alle pengene igjen. Ekte goretex har 1års garanti på at de skal være vanntett. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex skoene?Jeg har tre par goretex sko, gubben har to par og ungene har 5 par til sammen. Ingen av dem tar inn vann.
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?Skal vere tette ja. Så det er bare å reklamere! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?Trekker de vann leverer du de tilbake. Da er det en feil på membranen. Du er sikker på at vannet trekker igjennom membranen, og ikke over kanten på skoene? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?De skal være vanntette ja. Mine barn har fra Ecco og vi gikk til et vann, hvor de vasset rundt i vannkanten va 10 cm + dypt i en time, og ingen av de ble våte.
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?Man skal forvente at de er helt tette. Storebror bruker nå sine superfit gore-texsko på 2. sesongen (og da hele vinteren - ingen cherrox som alternativ) - De er helt tørre og varme - også i slushføre.
|
|
|
#13 |
|
Står på egne ben
Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?Ble litt bekymret nå siden jeg akkurat har kjøpt samme typen sko til lillebror i vinter. Har ikke testet våre ennå. Gortex sko skal være vanntette. Jeg impringerer før bruk og ca. 1 gang i måneden vanligvis på gortex sko. Impringeringen er jo mest for at de skal holde seg rene sånn at ikke alt mulig av sang og søle trenger seg inn i membranen og ødelegger den. |
|
|
|
![]() |
|
|