Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 20:29   #1
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?

Jeg kjøpte i forrige uke et par Viking Gore tex "Snøhetta" til storebror. Jeg imprignerte de før bruk og han har vel brukt de 4 ganger. På to av disse dagene, har det vært våt snø/regn. Skal ikke slike gore tex sko være mer vanntette som så? Det ble iallefall sto iallefall i reklamen at de skulle være vanntette?

Gammel 25-10-10, 20:33   #2
Dirty Diana
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2009
Dirty Diana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex skoene?

Jeg er kanskje litt rar men jeg kjøper aldri sånne goretex sko. Klarer ikke helt å tro på at de kan være vanntette ? Holder de virkelig i skikkelig våt snø ? Foretrekker vintersko med mer gummi og skinn utenpå ala disse:

Gammel 25-10-10, 20:36   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av Gore Tex skal ein kunne forvente at skoa er vasstette, med mindre sand og grus trenger gjennom membranen og øydelegger Gore Tex-laget som er inne i skoen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:43   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du skal forvente at de er vanntette. Jeg klaget på sko som ble våt igjennom og fikk alle pengene igjen. Ekte goretex har 1års garanti på at de skal være vanntett.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:45   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg forvente av gore tex-skoene?

Du kan forvente at de er vanntette ja,siden de ikke er det så hadde jeg klaget.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:48   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tre par goretex sko, gubben har to par og ungene har 5 par til sammen. Ingen av dem tar inn vann.
Goretex skal være vanntett. Tar de inn vann hadde jeg gått tilbake med de.
Jeg kjøpte et par goretex fra ecco nå i høst, der rant vannet rett inn i skoen når jeg tok de under springen for å vaske de etter et par dagers bruk. De gikk i retur til butikken og jeg fikk tilbake pengen uten noe som helst spørsmål.

Gammel 25-10-10, 20:52   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis reklamen sier at de skal være vanntette og de ikke er det, så leverer man dem tilbake.

Gammel 25-10-10, 23:43   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal vere tette ja. Så det er bare å reklamere!
Ver obs på at enkelte butikker prøver seg på den såkalte "vanntesten", det er ikke sikkert at sko i en bøtte vann over natten gjør at dem lekker. Det er jo annerledes når skoen bøyter og tøyer seg når man er i bevegelse! Så om dem prøve seg med det, og mener at skoene er tette....og du mener at dem lekker,-ikke gi deg!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:56   #9
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Trekker de vann leverer du de tilbake. Da er det en feil på membranen. Du er sikker på at vannet trekker igjennom membranen, og ikke over kanten på skoene?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:59   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

De skal være vanntette ja. Mine barn har fra Ecco og vi gikk til et vann, hvor de vasset rundt i vannkanten va 10 cm + dypt i en time, og ingen av de ble våte.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:20   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

De skal være tette. Hvis ikke, gå å få pengene igjen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:26   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal forvente at de er helt tette. Storebror bruker nå sine superfit gore-texsko på 2. sesongen (og da hele vinteren - ingen cherrox som alternativ) - De er helt tørre og varme - også i slushføre.

Gammel 26-10-10, 16:38   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble litt bekymret nå siden jeg akkurat har kjøpt samme typen sko til lillebror i vinter. Har ikke testet våre ennå. Gortex sko skal være vanntette. Jeg impringerer før bruk og ca. 1 gang i måneden vanligvis på gortex sko. Impringeringen er jo mest for at de skal holde seg rene sånn at ikke alt mulig av sang og søle trenger seg inn i membranen og ødelegger den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.