Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bytte av ødelagt regnbukse?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 00:31   #1
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bytte av ødelagt regnbukse?

Ønsker å høre deres mening om dette:

5-åringen fikk ny regndress i januar. Etter EN dag i bhg var buksa ødelagt - flere perforeringer (heter det det?) og en liten rift.
Joda - jeg ser jo at det er sånn som skjer. Det var speilblank is overalt ute, og barna hadde vært inne i to dager før de fikk være litt ute denne dagen. Det var selvfølgelig strødd med singel overalt, og barna hadde akt nedover en bakke på baken.
Jeg har lappet buksa etter beste evne, men i dagens mildvær hadde han hatt på buksa igjen og blitt klissvåt.
Sånn halvt oppgitt nevnte jeg det for en av de ansatte at det var jo typisk da - dressen til 400 kroner som holdt i en dag. Var vel bare å kjøpe ny da.
Det er da hun sier; men du må da bytte den! De andre barna hadde ikke fått sine bukser ødelagt, og 5-åringen leker ikke noe mer voldsomt enn de andre.

For ordens skyld - dette er en regndress kjøpt på Baby Shop - en gruffegrønn med dinosaurer og med et slags fòr. (Kan muligens være Reflex?)

Kan jeg reklamere på dette da? Er jo "selvforskyldt"? Eller bør de tåle såpass - de andra barna sine dresser har jo tålt det.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 00:32   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte av ødelagt regnbukse?

Jeg ville iallfall prøvd

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 00:34   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Du kan jo prøve, men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Veldig kjipt selvfølgelig.... Venninnen min opplevde det nettopp med sin Reimadress og fikk blankt avslag på reklamasjonen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 00:38   #4
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Slike regnbukser skal da tåle lek, så jeg ville ha reklamert.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 00:49   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Regnbukser må jo tåle litt da.
Det er jo snakk om tøy til ban, og barn leker (utrolig nok...)
At det var grus skal jo ikke ha noe å si, for det er jo stort sett sand og grus ungene er borti i regntøysessongen. (høst og vår)

Gammel 17-02-07, 14:27   #6
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hurra - jeg fikk byttet buksa!

(Dog var de klar over at de "nye" regndressene ikke var like solide som de "gamle" - bare mer behagelig å ha på...)

Takk for svar

Gammel 17-02-07, 14:53   #7
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Kjempebra!!!

Jeg ville uten tvil å ha gjort det samme.

Gammel 17-02-07, 15:04   #8
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Så fint at dere fikk byttet!

Tillater meg et lite frustrert sidespor:
Jeg opplevde noe av det samme nylig, men det var med en Trolldress. Jeg spanderte en slik dress til storesøster i år siden jeg hadde hørt disse skulle være så varme og robuste. Og siden den kan tørkes i tørkeskap og trommel tenkte jeg det holdt med én dress til henne (har jo to til som trenger dresser, pengene flyr fort da ja!) Men her en dag da jeg hentet storesøster i bhg, fikk jeg beskjed om at hun hadde fått "et lite hull" i dressen sin. Et lite hull?! Det var ei diger flenge i stoffet på det ene ermet, som hadde gått både gjennom ytter- og innerfor. De i bhg kunne ikke si hva som hadde forårsaket revningen, men "de trodde muligens hun hadde klatret på gjerdet og hengt seg fast i noe".

Jeg har ingen forventninger om å få erstattet dressen, men må innrømme at det er utrolig kjedelig. Hadde trodd at en dress til 1500 spenn ville tåle en god del. Men klart, får de klatre på gjerder med spisse kanter etc. så skal det jo godt gjøres å holde tøyet skadefritt i lengden.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:08   #9
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Så bra!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:13   #10
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en Lassiedress fra Cubus som har fått flenge i baken allerede etter ei uke... sukk. Det er så dritt. Nå har jeg ikke prøvd å bytte den da jeg vet at de er tomme, men kanskje jeg skulle dratt og spurt litt om hva de kunne gjøre da...

Gammel 17-02-07, 15:27   #11
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Det koster ihvertfall ikke noe å prøve.

Er så frustrerende når utstyret går i stykker med en gang... Kan jo ikke fly å kjøpe nytt hele tiden heller.

Gammel 17-02-07, 15:42   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fint at du fikk byttet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:56   #13
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Kjedelig greie. Storebror (snart 8) fikk digre flenger i ReimaTec'en, så derfor fikk han en billig dress etterpå. Den ser ut til å holde mål, men den er ikke vanntett da. Aldri mer ReimaTec til han nei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 16:05   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sstort sett adlri hatt dyre dresser til mine barn, kun hatt noen når de har vært på tilbud. (da er det alikevel snakk om dresser langt unna Reima pris)
Men har da hatt dresser som i utgangspunktet er dyre og noen som ikke er så dyre, og min erfaring er at stort sett fungerer alle bra.
Noen dresser har fått revner og andre ikke (sklir ungene på steiner må man regne med at det kan bli revner ja)
Tørre har mine alltid vært, uansett dress valg. (med unntak av når de har sittet i vanndammen og vannet har kommet inn mellom dress og skotøy)

Jeg har stort sett valgt de dressene som har gummi i rompa, for da er "akebrettet" alltid med. I tillegg er de dressene også lette å reparere om det skulle komme et lite hull eller en rift.

Men sån til slutt.
Kjempefint at du fikk ny regnbukse. De fleste butikker har jeg inntryk av at er flinke. Men i mange tilfeller er det faktisk ikke butikken som nekter bytte men leverandør som gir direksjoner om hva som skal gjøres ved reklamasjon.

Gammel 17-02-07, 16:27   #15
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Jeg har som deg Mams - aldri hatt dyre dresser til 5-åringen. Har hatt fra Spar Kjøp og Leketøy Stormberg. Kjempefornøyde har vi vært! Har aldri sett poenget med dyre dresser så lenge de billige holder mål til vårt behov

Jeg må si at jeg ble kjempepositivt overrasket over Baby Shop i dag. Tidligere erfaringer har vært langt fra bra, og det som vanlig kunde (ikke reklamasjoner ).
Og - selv om butikkene i noen tilfeller ikke får refundert fra leverandør, vil det i mange tilfeller lønne seg med noen små slike "tap" og heller vinne stort på kundeservice

Gammel 17-02-07, 19:04   #16
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Orker ikke lese hele tråden... har du kjøpt den på babyshop så kom innom, om du mot formodning møter en som har stått opp på feil side av senga send en pm. så skal jeg ordne det.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:10   #17
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Orker ikke lese hele tråden... har du kjøpt den på babyshop så kom innom, om du mot formodning møter en som har stått opp på feil side av senga send en pm. så skal jeg ordne det.

Du store allverden - en insider

Som nevnt - jeg var veldig positivt overrasket da jeg fikk byttet den i dag Flott service til tross for mange kunder og mye stress!

Nå handler ikke jeg mye på Baby Shop lenger, mye fordi jeg ikke har baby lenger men også fordi servicen der stinket. Hvor jobber du? Slependen?

Gammel 17-02-07, 19:32   #18
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det er det villeste jag har hørt vi er da perler hele gjengen, !!!
(Så ikke at du hadde vært å bytta)
Jeg kan ikke svare for alle ,men jeg vil påstå at så mye breial vestkantræv som jeg slikker under mottoet"kunden har alltid rett" så fortjener i allefal ikke min butikk dårlig rykte på service
( se prikk)

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:13   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Hurra - jeg fikk byttet buksa!

(Dog var de klar over at de "nye" regndressene ikke var like solide som de "gamle" - bare mer behagelig å ha på...)

Takk for svar

Så bra da

Bare et spørsmål: Er det Reflex sitt regnsett du hadde kjøpt?

Gammel 17-02-07, 22:28   #20
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Så bra da

Bare et spørsmål: Er det Reflex sitt regnsett du hadde kjøpt?

Jepp. Grønt med dinosaurer på. Og så var det foret på et vis, eller iallefall litt sånn halvtykt stoff på innsiden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.