Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Røkte kjøttpølser?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 10:11   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Røkte kjøttpølser?

Det vil jeg ha til middag i dag, men hva skal jeg gjøre med dem? noen som har noen gode tips? Helst ikke stekt i stekepanna, men ellers er jeg åpen får det meste. Raskt og enkelt er fint - jeg tenkte på suppe, men jeg orker ikke å kutte opp alle grønnsakene :lat:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:15   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Røkte kjøttpølser?

Lapskaus?
1-2 poser med suppe-og lapskausblanding fra frysedisken, vann og buljongpulver. Kok til det tykner, og ta oppskårne pølser oppi.
Det tar ikke så veldig lang tid heller, så lenge man bruker frosne grønnsaker.

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:17   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det må prøves! Takk for tips! Tenkte ikke på at man kunne bruke frosne grønnsaker engang jeg.. Bruker jeg mindre vann enn vanlig da?

Gammel 27-10-10, 10:23   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror jeg bruker ca. en halvliter vann pr. grønnsakpakke.

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:40   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er godt med brun saus og kokte poteter til. :barndommen:

Gammel 27-10-10, 11:06   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Halv liter vann er notert. Og brun saus og poteter er notert til neste gang.

Jeg har hatt lyst på kjøttpølse i mange dager nå - det er ikke alltid det lønner seg med ukeshandling :endelig spist opp all den planlagte maten:

Gammel 27-10-10, 11:28   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruk en langpanne, snitt de røkte kjøttepølsene på langs nesten igjennom, fyll med potetmos som du har hatt grønnsaker i og legg potetmos på toppen, som lokk legger du et lag med gulost, settes inn i ovnen og stekes til osten er gylden, noe som slår ann for både voksne og barn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:29   #8
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker å lage Rønnaugs kjøttpølser:
Skjær en lomme i hver pølse og legg inn remse gulost (og evt. sennep). Legg i en ildfast form sammen med purre i skiver, og stek i ovnen på 180 grader i ca 30 minutter. Serveres helst med potetmos.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:30   #9
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Bruk en langpanne, snitt de røkte kjøttepølsene på langs nesten igjennom, fyll med potetmos som du har hatt grønnsaker i og legg potetmos på toppen, som lokk legger du et lag med gulost, settes inn i ovnen og stekes til osten er gylden, noe som slår ann for både voksne og barn.

God ide!

Selv er jeg veldig glad i kaalrotstappe til saanne pölser.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:30   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Oi, her var det mye godt! Tror jeg må ha kjøttpølser til middag i en uke

Gammel 27-10-10, 11:35   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

5 dl vann syns jeg er altfor mye. Jeg bruker maks 1 dl, men nå liker jeg lapskausen min tykk da.

Pølsestroganoff er også en hit her i huset.

Gammel 27-10-10, 11:43   #12
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

God ide!

Selv er jeg veldig glad i kaalrotstappe til saanne pölser.

Ooooh, vossakorv med rotmos (og brun saus og poteter). Nam!

Gammel 28-10-10, 14:55   #13
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Del dem oppe i passe biter, lag brun saus og varm den i. Server med kokte poteter og erterstuing, ja, eller kålstuing.

Gammel 28-10-10, 15:09   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser mange lager pølselapskaus med frosne grønnsaker. Jeg trenger en veiledning på hvilke pakker som er OK? Jeg synes de fleste smaker litt plastikk. Men det er jo uhorvelig kjapt da i forhold til å renske, kutte osv selv på en vanlig hverdag.

Gammel 28-10-10, 15:14   #15
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Tar litt tid i ovnen, men ellers raskt å lage:

Skjær pølsa i skiver, det samme med potet, løk og aubergine. Hakk litt hvitløk. Legg i stor form, gjerne lagvis om du orker. Dryss på salt og pepper. Hell over matfløte. Fordel noen få spiseskjeer pesto. Stek i ovnen på ca 180 (?) grader. Etter halv tid tar du forma ut og legger hvitost på toppen og fortsetter å steke. Jeg husker ikke steketida, men kanskje 40-50min? Server resten av pestoen.

Veldig godt for mor og far, men dessverre faller det litt mindre i smak hos de små som ikke er begeistret for løk og aubergine.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.