|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvorfor googler du ikke selv? | |||
| Jeg vet ikke hvilke søkeord som er smart å bruke. |
|
1 | 1,56% |
| Jeg vet ikke hvordan jeg scanner artiklene som dukker opp effektivt for å finne svaret mitt. |
|
2 | 3,13% |
| Jeg vet ikke hvor det er smart å begynne søket/hva som er troverdige kilder. |
|
4 | 6,25% |
| Jeg gidder ikke, det er bedre å få andre til å google for meg mens jeg gjør noe annet. |
|
6 | 9,38% |
| Det er så hyggelig å spørre her i stedet! |
|
41 | 64,06% |
| Annet. Utdyp. |
|
22 | 34,38% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 64. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Kan du google?Jeg blir ofte forbauset over hva folk spør om her inne, fordi svarene de er ute etter er så lette å finne. Hvis jeg legger inn et konkret spørsmål her inne, så har jeg (som oftest i allefall
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Kan du google?Jeg er kjempeflink til å google (om jeg så skal si det selv
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Kan du google?Hvis jeg spør om noe her inne så er det fordi jeg vil ha litt diskusjon og ikke bare klart svar på et spørsmål.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du google?Ja, jeg kan google. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Kan du google?
Samme her. Sånn generelt så bruker jeg Google mye og til alt mulig.
|
|
|
#9 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du google?Jeg googler stadig, så det føler jeg meg aldeles komfortabel med.
|
|
|
|
#10 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Kan du google?Jeg er en googler!
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan du google?Jeg googler 90 % av gangene, så når jeg spør her, er det som oftest for å få et mer nyansert/spesifikt/utbrodert/validert svar. F.eks. synes jeg ofte at google gir få kilder for spørsmål om norske forhold - det er stort sett wikipedia og tabloider.
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kan du google?Jeg er generelt veldig god til å finne informasjon, men innimellom trenger jeg info om temaer jeg vet veldig lite om. Da er det ikke lett å finne de riktige søkeordene, eller vurdere hvilke kilder som er gode/troverdige.
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Kan du google?Jeg googler ofte, men spør gjerne her også. Det å tråkle seg gjennom masse treff og sile info er jo en liten jobb i seg selv, og noen ganger mistenker jeg at det er andre som allerede har gjort den jobben, som kan øse av sin kunnskap slik at jeg slipper å bruke tid på det. Sagt på en annen måte; det kan være spørsmål som krever litt spesifikk kunnskap og kompetanse som jeg ikke kan vurdere utifra googletreff. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
<*(((<
|
Sv: Kan du google?De gangene jeg ikke googler, så er det fordi jeg er interessert i folk her sine erfaringer, og ikke bare hva som dukker opp i googlesøket. En sjelden gang er det også slik at jeg ikke helt vet de fornuftige søkeordene. :googler for det meste: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Sv: Kan du google?Jeg er sånn passe til å google. Min erfaring er at jeg er kjempegod til å google på emner jeg vet noe om (jobben min, noe jus, hobbyene mine), fordi jeg veldig lett kan vurdere kilden. Faktaopplysninger (eksempelvis stavemåte) googler jeg også greit. Men på emner som er større og som jeg vet lite om er det vanskelig å google, Også emner hvor det er mye uenighet om. Klima ville jeg for eksempel aldri ha greid å google. Dyrevern er et emne jeg vet noe om, hvor det etter min menig kommer frem skjeve opplysninger når man googler (feks at det hevdes at elefanter i sirkus er fanget ville i Afrika, nå man ser at det er Indiske elefanter som er med sirkus.) Innvandring er også et ladet tema. Hvor bra eller dårlig det norske samfunnet er tilrettelagt handicapete. Ingen anelse.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 27-10-10 kl 10:54. Årsak: greit - greid |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Kan du google?Nekter å svare før jeg finer ut hvem Tallulah er -og det kan altså ikke googles.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kan du google?Jeg er flink til å google, men FP er jammen greit å ha om svarene jeg finner er tvetydige.
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Kan du google?
|
![]() |
|