|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Vixens første julVi skal i år for første gang lage jul helt selv. Vi har brukt å være hos familie, men har nå bestemt oss for at vi skal begynne å feire hjemme hos oss og så får den som vil komme hit. Dette betyr jo blanke ark og alskens muligheter for nye tradisjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vixens første julVi spiser middag på julaften når Sølvguttene synger julen inn kl 17 og når bordet er ryddet, kaffen og snop satt frem, da åpner vi pakkene som regel kl 18- 18,30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Vixens første julJeg er vokst opp med pinnekjøtt og mannen med både pinnekjøtt og svineribbe på julaften. Vi spiser pinnekjøtt rundt kl 17. Etter middag ryddes deg av bordet og så er det tid for gaveåpning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vixens første julVi ha pinnekjøtt. Dessert er riskrem og multekrem eller mandelpudding. Middagen starter klokken 5, etter at julen er ringt inn på NRK. Gaver er etter middag, men ikke før kaffen er klar. Pleier vel å bli sånn i 7-8 tiden. Også åpner vi gaver resten av kvelden, og julekakene står på bordet. Julenissen kommer en liten stund etter at vi har begynt med gavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Vixens første julVi har hatt andebryst til julemiddag en gang. Det var nydelig! Ellers har jeg vokst opp med ryper, ribbe og medisterpølser til julemiddag. Rype er veldig godt, og litt tørt kjøtt, og passer faktisk utmerket sammen med ribbe. Men det er mye arbeid å lage til alt sammen da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Vixens første julSå koselig med egen jul !
![]() |
#9 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vixens første julDet er koselig å starte egne tradisjoner. Det har vi såvidt begynt å gjøre vi også.
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Vixens første jul
Ikke hjort. Men elg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Vixens første julHjort høres jo deilig ut! Vi har kalkun. Etter en runde med hel kalkunstek har vi imidlertid bestemt at det er for mye styr, så vi skal fra nå lage kalkunbrystfileter.
![]() |
#12 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Vixens første julJeg har hatt jul selv i mange, mange år. Synes det er så behagelig å slippe og reise ut med unger og fullstappet bil på julaften. Pakker inn i bil, pakker ut av bil, pakker pakke opp, pakker pakke ned, pakker ut i bil, pakker inn fra bil, pakker rydde opp. :svett:
![]() |
#13 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Vixens første julMe skal feira jul heima for første gong. Muligens med mine foreldre. Eg er talentlaus når det gjelder norsk tradisjonsmat og eg likar korkje jul eller julemat. Dessutan skal eg jobbe nattskift i dagane før. Flinke mannen har tatt på seg oppgåva med maten denne dagen.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Vixens første julDet høres deilig ut å feire hjemmejul! Ikke at jeg ikke koser meg masse både hos min egen familie og mannens, men det virker så deilig å slippe å reise og drasse med seg alt mulig. Tror vi kommer til å prøve oss på det etterhvert når vi får barn, vi også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Vixens første julHjemmejul!
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vixens første julJeg gleder meg til hjemmejul etterhvert. Vi sover alltid over hvis vi feirer borte, det er godt å slippe å pakke alle inn i bilen om kvelden.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Vixens første julVi gikk rundt treet da vi var små, og noen år da niesen min var liten. Nå er det så stappfullt i den lille stuen til foreldrene mine når alle er hjemme til jul at det er umulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Vixens første julDa blir heimejul på oss og i år, etter å ha vært i frå kvarandre dei siste 3 åra. Om nokon vil feira jul med oss er da kjempekoselig, men me skal klara å kosa oss åleina og.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vixens første julVi har hatt egen jul i noen år nå, men i år har vi invitert oss bort.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Vixens første julMange her som spiser når sølvguttene synger jula inn ser jeg. Det er koselig og det skal vi jammen også begynne med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|