Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinnoff: TV-aksjonen og diverse FB-statuser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 11:14   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Spinnoff: TV-aksjonen og diverse FB-statuser

Jeg leste denne artikkelen her i går:
http://e24.no/kommentar/e24-kommenta...cle3875535.eceog bet meg merke i følgende kommentar

Sitat:

En rekke afrikanske intellektuelle mener at bistand er direkte skadelig og hemmer vekst. Bistanden fungerer ikke, den gjør vondt verre, sa økonomen Dambisa Moyo til Erik Solheim i 2009

Jeg bare lurer på, er det for lettvint å bare gi penger noen ganger? Hjelper det egentlig?
Vi samlet inn haugevis av penger til Tsunamien i Thailand feks. Ble alle pengene brukt der de var tenkt? Haiti? Kommer pengene frem der? Hva med Burma? Var det ikke så at de militære gruppene som hadde kontroll nektet å ta i mot bistand? Hvordan ble så pengene brukt?
Helt ærlig, så kan jeg for lite om dette. Så opplys meg gjerne.

Jeg sier ikke på noen måte at det er feil å gi, men jeg lurer på om vi gir på riktig måte.
Jeg har selv vært med å bidratt på et mindre prosjekt etter tsunamien, hvor det ikke var noen kjent aktør som stod for innsamlingen, men private som selv dro til Sri Lanka og brukt pengene direkte til gjennoppbygging av hus, skoler og sykehus etter ødeleggelsene. Så i en del tilfeller vet jeg at det nytter og hjelpen kommer frem. Men gjør den det hver gang? Gir vi noen ganger ukritisk for å lette vår egen samvittighet?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:54   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Tv aksjonen og diverse FB statuser

En del av bistanden er jo knyttet til bilaterale avtaler f.eks og det er ikke alltid så greit å se hvem som kommer best ut av det.

"Selvsagt skal vi hjelpe dere å bygge infrastruktur, men da må Telenor få bygge og drive telekom."
:fritt etter hukommelsen:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.