|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Spinoff av "Tilrettelegging"Hva tenker du om yrkesmulighetene til mennesker med div. fysiske handicap? |
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"Jeg synes ikke det er en menneskerett å få enhver type jobb selv om man har handikap, nei.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"Selvsagt er det en rett for alle med handicap på samme måte som for alle andre å kunne utdanne seg til akkurat hva de vil! |
|
|
|
#4 |
|
Skal rømme
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"Stort sett vil jeg tro at dette regulerer seg greit selv. De som er funksjonshemmede velger stort sett ikke utdannelser der det er umulig for dem å få en meningsfyllt jobb? Men tilrettelegging under utdannelse er vel noe funksjonshemmede har ved lov i Norge?
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"Litt på siden, men døvstum er vel et noe avdanket og stigmatiserende uttrykk?! Det benyttes ikke lengre.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"En døv sykepleier er det alltids bruk for. Det er jo mange som har tegnspråk som primærspråk. |
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"Nå leste jeg døvblind og synes det var veldig fascinerende at vedkommende valgte sykepleieyrket - men døv må jo være praktisk - det finnes jo mange døve som og trenger en sykepleier!
|
|
|
#8 |
|
Skal rømme
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"
Jeg leste også døvblind helt til det ble påpekt at døvstum var et utdanket begrep. JA, døvstum er et utdanket begrep. De er døve, og ikke stumme. Mange døve har også et nokså brukbart talespråk, men dette varierer.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff av "Tilrettelegging"Jeg synes ikke at man skal få utdanne seg til hva man vil, men jeg synes selvfølgelig at man skal få utdanne seg til et fornuftig yrke på tross av handikap.
|
![]() |
|
|