|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Intreressant tema i Aftenposten i dag ! Link i neste innlegg
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av torsk : 29-10-10 kl 14:07. Årsak: http://foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=65908 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Kva klassetrinn har dei seksualundervisning i dag? Når eg gjekk på ungdomsskulen, var da ein skuletime i 9. klasse, og da var da. For seint og for dårlig.
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Jeg håper virkelig seksualundervisningen er bedre i dag enn den jeg fikk av en rødmende stotrende lærer når jeg gikk i femteklasse.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Jeg tror det stemmer ganske godt, jeg. Jeg var konfirmantleder for humanistisk konfirmasjon for noen år siden, og de kunne det meste om prevensjon og det "tekniske". Det de lurte på var nettopp hva som var vanlig, hvordan en kunne vite om en var klar, osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?
På vår skole begynner de så smått på 6 trinn med en pubertetssamtale i grupper sånn jeg har forstått det. Det er helsesøster som tar jobben.
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Åse Røthing og Stine Helena Bang Svendsen har skrevet ei veldig bra bok som heter Seksualitet i skolen, og noe av de skriver om her er også det sterke fokuset på "forplantningslære" og ikke seksualitet i skolens seksualundervisning. Joda, ungdommene har sikkert fått med seg at kondomer er lurt, men det ikke helt nok.
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Jeg underviser i temaet seksualitet på ungdomstrinnet og det er kjempegøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Jeg bør vel nevne at jeg føler jeg har hørt og svart på det meste og at det skal ganske mye til før jeg rødmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Det høres veldig bra ut, 007. Tviler ikke på at de spør om mye rart, men det er jo fantastisk å ha en lærer som takler det! Da føler de jo at det er trygt å spørre. Heldige elevene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning ?Så bra, 007!
Jeg har hatt jentegrupper med sjetteklasser, og det var et helt fantastisk detaljnivå over spørsmålene.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dagens unge feil seksualundervisning?På min skole foregår det på samme måte som hos agenten virker det som. Temaet kommer ikke før i 10. klasse å våre pensumbøker, men vi legger ofte inn litt i både 8. og 9. klasse. Jeg har naturfag, og det går mest på anatomi og sånt. Men jeg lar egentlig elevene styre hva vi skal snakke om. De spør og jeg svarer. Jeg rødmer sjeldent, og jeg tror elevene får noe ut av det. Det varierer fra år til år hva som kommer ut av det, klassene er så ulike. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|