Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan brekker jeg enklest opp en hengelås?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 14:42   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan brekker jeg enklest opp en hengelås?

Nei, jeg skal ikke begynne som freelancer, men jeg har rotet bort den siste nøkkelen til sportsboden. Og jeg kommer ikke til for å skru av det som hengelåsen henger i. Finnes det noe isspray eller lignende og så kan jeg knuse den med en hammer? Sveising syns jeg blir litt voldsomt, liksom.

Gammel 30-10-10, 14:53   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan brekker jeg enklest opp en hengelås?

To kraftige skrujern, stikk inn i låsebøylen og brekk dem hver sin vei. Eller stikk ett av dem gjennom bøylen, hold fast i håndtaket og slå nedover med hammer på den andre siden (på skrujernet, altså).

Gammel 30-10-10, 14:56   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Eller en diger avbitertang.

Gammel 30-10-10, 15:00   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Det er en ganske stor hengelås, altså. Og vi har ingen svære skrujern, vanlig størrelse vil det virke? Eller vil de bare brekke?

Gammel 30-10-10, 15:04   #5
Albertine
Passiv

Standard

Jeg klipper et par sånne hver uke jeg. Bruker en gigantisk avbitertang.

Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:09   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg klipper et par sånne hver uke jeg. Bruker en gigantisk avbitertang.

Jasså du, hva jobber du med???

Gammel 30-10-10, 15:10   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

:sender mannen til naboen for å låne avbitertang:

Gammel 30-10-10, 15:12   #8
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jasså du, hva jobber du med???

Jeg jobber på en skole der 150 elever har hvert sitt skap med hengelås, og halvparten av elevene elsker å endre koden på hverandres låser. Jeg vandrer rundt med gigantavbitertanga både støtt og stadig, og tar gjerne visdomstenner og tånegler i samme slengen.

Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:19   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempestor avbiter gjør susen, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:39   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller en vinkelsliper ...

Gammel 30-10-10, 17:05   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eller bare en baufil. Det er forbausende enkelt å skjære gjennom selv den største hengelås med bare en baufil.

Gammel 30-10-10, 17:30   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baufil blir mindre søl!

Gammel 30-10-10, 17:40   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Fått det til eller skal vi ta med noe opp etterpå?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.