Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-10, 14:35   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:28.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:05   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Svarer på det jeg vet jeg.

De aller fleste hvitevarer har standard mål og kan brukes om hverandre.
Vi kjøpte alle hvitevarene på en boligmesse med 30% avslag.

Bruk laaaaang tid på å planlegge kjøkken med ikea sin kjøkkenplanlegger.
Ut fra slik jeg forstår stilen din så kunne kanskje en vegg med bare høyskap vert noe?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:10   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Jeg har 22 skuffer.
Vi har to vanlige overskap, og to litt høye som står nedpå benkplata.
Vi har ikke IEKA da.

Jeg har halvhøye skap til ovn og micro (144 cm eller noe?), for jeg synes det blir litt mer åpent da.

Vi valgte ikke heltre benkplate, fordi jeg vet at jeg ikke orker passe på ift fukt og drive med å olje den.

Til hytta har vi kjøpt høyglans grått kjøkken fra ikea, og type hvitlasert benkeplate (ikke heltre). Hvitevarer fra Elkjøp (mannen nekter kjøpe de på IKEA).

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:36   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Vi er veldig fornøyde. Det er en god arbeidsplass. Det er litt viktig å tenke på også. At man har godt med plass å jobbe på synes jeg. I alle fall for meg som liker å bake og sånn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:36   #5
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Ikea har bra kjøkken, men jeg ville ikke kjøpt hvitevarene der.
Har 2 venninner som har handlet alt komplett på Ikea. De skryter av innredningen, men begge klager på hvitevarene.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 16:03   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Vi har hvitevarer og kjøøken fra Ikea, fornøyd med begge deler vi.
Ikke hatt noe problem med hvitevarene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:42   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Kanskje du finner noen tips i tråden min? Jeg ville glatt kjøpt kjøkken fra IKEA, men uten hvitevarer.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:40   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Vi er ikke fornøyd med oppvaskmaskinen fra Ikea.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:47   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Og vi er ikke fornøyd med komfyren derfra.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:00   #10
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Vi er bare sånn akkurat passe fornøyd med hvitevarene. Induksjonstoppen går i frø med ujevne mellomrom, noe som kan være slitsomt. Ene plata liker ikke alle typer kasseroller. Stekeovnen er ok, kanskje litt hard, men det kan jo alle være. Kjøpte ikke det dyreste da vi hadde samme tidshorisont på bruken som dere.
Innredningen er vi godt fornøyd med.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:46   #11
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planlegging av nytt kjøkken, gode tips?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det er planen i nytt hus, men her går det dessverre ikke. Skal se om jeg får lagt ut en skisse av planløsningen på kjøkkenet som er helt håpløs. To dører, ett vindu og ett karnapp.

Vi fjernet en dør for å få en slik vegg.
Må gå igjennom stue for å komme til kjøkken, men har ikke angret ett sekund (lite kjøkken og liten gang reddet).

EDIT: hadde nok ikke gjort det om jeg skulle selge snart.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no