|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Hva ville du gjort? Observasjon av barn i bil uten sikringJeg ser daglig barn som er mangelfullt eller ikke sikret i bil her i Oslo, og det er lite jeg kan gjøre med det. På vei til jobb i dag observerte jeg en taxi på vei ut av et parkeringshus, tydeligvis i privat ærend. I forsetet satt en bitteliten gutt på et par-tre år, helt uten sikring. De kjørte ut i Oslotrafikken. Dette var en stor SUV-liknende bil, og selv ved en bråstopp ville denne gutten føket inn i dashbordet, evt. bli smadret av airbaggen ved en kollisjon.
|
|
|
#2 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hva ville du gjort? Observasjon av barn i bil uten sikringRingt firma og politi. Kanskje skremmes sjåføren(faren?) nok til at han ikke gjentar slikt.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ville du gjort? Observasjon av barn i bil uten sikringJeg ville ha ringt både firmaet og politiet, ja. Jeg vet ikke om politiet gjør noe med slike saker, men da har i det minste du gjort ditt.
|
|
|
#8 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort? Observasjon av barn i bil uten sikringAntagelig ingenting. Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke synes det er en Bra Ting å gjøre om du ringer både firma og politi (skjønt jeg har veldig minimal tro på at noen av dem vil foreta seg noe).
|
![]() |
|
|