|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Drittbikkje!Jeg gikk tur med hunden vår i dag, og etter å ha gått tjue meter kommer nabobikkja kjapt midt ut på veien, snuser en gang, og i det hunden vår legger seg ned, biter utysket
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Drittbikkje!Vi opplevde nesten det samme med den hunden jeg hadde som barn. Hele familien gikk tur, og så kommer en schäfer, som hadde slitt seg, styrtende mot oss og rett i strupen på vår vesle. Hun fikk seg en real omgang, flere av de små beina i den ene poten ble bitt tvert av. Hun måtte gå med skinne en evighet, men det grodde fint sammen. Dessverre ble hun redd og utilregnelig og angrep oss barna, så hun ble avlivet. Det ble schäferen etter hvert også - etter at den hadde tatt et par andre små hunder først. Eierene betalte dyrlegeregningene for oss da. Jeg liker ikke schäfere den dag i dag.
|
|
|
|
#4 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drittbikkje!Det burde vel heller stått "Drittnabo!" i overskriften. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drittbikkje!Men det er jo stor forskjell på hundeagressive hunder og menneskeagressive hunder. Det at han biter hunden din betyr ikke at den kommer til å bite barn. Og det er veldig mye komunikasjon som foregår mellom hunder som vi mennesker ikke for med oss. Og jeg sier absolutt ikke at det hunden gjorde var riktig og selvfølgelig må man snakke med eieren og jeg personlig hadde gjerne fått eieren til å betale dyrlegeregningen og medisinene. Men jeg er ikke sikker på at politiet er veien å gå her. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Drittbikkje!
Så jeg har altså loven på min side når en nabo nedi veien her har sin hund LØS på tomten, uten inngjerding ...hvorpå jeg og min hund som støtt går tur akkurat her, blir "overfalt" ved at denne helvetes bikkja kommer etter oss og ved mer enn én gang har glefset og bitt etter min hund!? Gikk skikkelig i strupen på henne en gang, og da klinka jeg til og sparket bikkja i sinne - jeg har tordnet mang en gang, men de er jo bare helt ignorante, eierene ... Jeg kan altså melde til politiet?? Selv om hunden min ikke har fått noen fysiske skader?
|
|
|
#7 |
|
litt gøy på håret
Sv: Drittbikkje!I følge hundeloven kan du anmelde, Absalone:
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Drittbikkje!Ikke meningen å kuppe tråden din, laffen - jeg synes absolutt at en bekymringsmelding til politiet er på sin plass når hunden din faktisk har blitt bitt på det viset!
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Drittbikkje!Interessant ... Da skal jeg i allefall fortelle dem at en anmeldelse venter om de ikke tjorer bikkja si fast. Den ligger helt fritt i en innkjørsel ned mot både vei og gangsti, og den går ganske langt avgårde når den føler for det - og ser ikke snill ut altså!
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Drittbikkje!Hvis hunden din la seg på magen - sånn bare at du er obs på det - så _kan_ det leses som et tegn på aggresjon (og nært forestående angrep) av den andre hunden. Litt avhengig av hva den gjorde med blikk, ører, osv. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
litt gøy på håret
Sv: Drittbikkje!Eller er vel dette litt toppen av kransekaka for min del. Dette er en hund som tydeligvis skal fungere som vakthund. Den står og bjeffer 1-4 timer hver dag, og når den ikke bjeffer mer enn en time bruker den gjerne de restrerende timene på å ule.
|
|
|
#12 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Drittbikkje!Jeg hadde nok gått bort til naboen og bedt dem stramme inn lina slik at han faktisk oppholder seg på eiendommen slik det er ment at den skal gjøre.
|
|
|
|
#13 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Drittbikkje!Gå og snakk med naboen og få de til å dekke utgiftene i forbindelse med skaden som hunden dems har gjort. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Drittbikkje!Vi har en hannhundaggressiv fuglehund, og holder ham unna konfrontasjoner, samt at han alltid er i bånd (unntatt i jakt- og tursituasjoner). Vel, guess what? Det hjelper ikke når det finnes IDIOTER som ikke har sine små kjøtere (like dominante) i bånd, for "han er jo så liten".
|
|
|
#16 |
|
litt gøy på håret
Sv: Drittbikkje!Nera: Hunden vår var i bånd, altså. Vi har alltid bånd på når vi går tur. Det var jo halve forskrekkelsen min, jeg sto/gikk jo rett ved siden av. På veien. Så hunden vår var på ingen måte inne på naboens eiendom heller. Jeg er jo klar over at det er en stor og (tilsynelatende) aggressiv hund der. Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte om hunden vår hadde oppsøkt den andre, og selvfølgelig ikke om det hadde skjedd i lek.
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Drittbikkje!M^2: Jeg lærte på hundekurs at hvis hunden legger seg på magen med hodet lavt og halen ned er det tegn på underkastelse? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Drittbikkje!Slaraffen: Håper naboen tar til vett og tar ansvar for hundeholdet sitt! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Drittbikkje!
Spørs hvordan de legger seg på magen ja |
|