Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bug i iPhone 4.1-operativsystemet: alarmen starter en time for sent (klokkestilling)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 13:28   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bug i iPhone 4.1-operativsystemet: alarmen starter en time for sent (klokkestilling)

Vi forsov oss med et brak da alarmen på telefonen min ringte en time for sent i morges. Litt googling forteller meg at dette er en bug i versjon 4.1.

Har noen funnet en mer sofistikert fiks til dette enn å sette alarmen til en time tidligere enn man vil den skal ringe?

Det er altså ikke alarmen som har blitt forskjøvet en time; det er alarmen som ringer 7:15 selv om den er satt til å ringe 6:15.

Det ser ut til at dette bare gjelder gjentakende alarmer, forresten, ikke "engangshendelser".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:34   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bug i iPhone 4.1-operativsystemet: alarmen starter en time for sent

Det skjedde med meg i dag og. Det har ikke skjedd tidligere. Skjønner den ikke at klokka er stilt selv om den stiller seg selv?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:40   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

[url="http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/mobil/article3883122.ece"]Les her./URL]

Og legg inn en ny alarm på riktig tidspunkt, da blir problemet borte

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:48   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bug i iPhone 4.1-operativsystemet: alarmen starter en time for sent (klokkestilli

Samme skjedde her, våknet med et brak litt over kl. 07 ...da var mannen gått og to unger stod over meg og lurte på om ikke jeg kom snart!!

Gammel 01-11-10, 13:48   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Og legg inn en ny alarm på riktig tidspunkt, da blir problemet borte

Nei, det stemmer ikke. Jeg oppdaget det i går første gang og tenkte at det ville løse problemet å opprette en ny alarm. Derfor slettet jeg alle de gamle alarmene og opprettet nye på rett tid, men likevel ble jeg vekket en time for sent i morges.

Gammel 01-11-10, 13:49   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bug i iPhone 4.1-operativsystemet: alarmen starter en time for sent (klokkestilli

Våknet heldigvis av oss sjøl her i dag, og så hadde jeg en backup-alarm som ringte litt seinere, i tillegg til den vanlige forhåndsinnstilte vekkedag-plingen som ikke kom før vi var på tur ut døra her.

Er førebels nøgd med kalenderfunksjonen på ippån. Ikke som min gamle Nokia, der alt frem i tid forskjøv seg en time ved sommertid/vintertid. Litt ugreit å langtidsplanlegge på den....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:51   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det stemmer ikke. Jeg oppdaget det i går første gang og tenkte at det ville løse problemet å opprette en ny alarm. Derfor slettet jeg alle de gamle alarmene og opprettet nye på rett tid, men likevel ble jeg vekket en time for sent i morges.

Jeg bare startet en alarm jeg hadde liggende inne. Altså aktiverte, i går kveld (langt etter midnatt om det skulle ha betydning). Og den ringte til riktig tid, den.

Den forhåndsinnstilte som skal plinge på arbeidsdager og altså ikke hadde vært slått av i helga, kom ikke før en time senere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:04   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme skjedde her i dag morges. Ekstra irriterende fordi jeg hadde satt den andre alarmen feil også, men tenkte at det ikke var så farlig i og med at jeg kom til å våkne av iphonen uansett.

Jeg lurer på om man ikke måtte sette den på "gjenta"?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:12   #9
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg våknet heldigvis av meg selv, men alarmen ringte ikke når den skulle her heller.
Har testet den nå, og den fungerer riktig når jeg setter den på alle dager, og ikke bare ukedager eller enkeltdager.

Gammel 01-11-10, 14:12   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde skikkelig flaks i dag morges - sambo er ukependler så han tar fly hver mandag morgen. Han tar samme flyet hver uke, så vi har en fast alarm på mandager. Akkurat i dag skulle han ta tidligere fly, så vi hadde satt på en tidligere alarm - og det var jo bare de alarmene med gjentakelse som var berørt. Hadde han hatt bilett på det vanlige flyet er det nok stor sjanse for at han hadde gått glipp av den flyturen, ja.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:12   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kjedelig hvis man ikke lenger kan ha en gjentakende alarm da - det var jo genialt, å slippe stille alarmen hver eneste dag/kveld.

Gammel 01-11-10, 14:13   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også alarmen på kl 06.15 i morges og ble vekket kl 07.15. Vi stilte jo klokka andre veien, så hvorfor?

Gammel 01-11-10, 14:18   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hadde også alarmen på kl 06.15 i morges og ble vekket kl 07.15. Vi stilte jo klokka andre veien, så hvorfor?

Klokka ringer på "riktig" tid om vi ikke hadde stilt klokka. Gjør den ikke? Nå forvirret jeg meg selv.

Gammel 01-11-10, 14:20   #14
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Klokka ringer på "riktig" tid om vi ikke hadde stilt klokka. Gjør den ikke? Nå forvirret jeg meg selv.

Nei. Den ringte to timer for sent til "riktig tid (sommertid)" og en time for sent til vintertid.

Gammel 01-11-10, 14:21   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, den ringer to timer senere enn den ville gjort hvis det fortsatt var sommertid, så det er ikke logisk på en flekk.

Gammel 01-11-10, 14:42   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det samme opplevde vi i dag, gitt. Det er nesten litt morsomt at en bug i iPhone kan forsinke et helt land.

Men det må da ha sammenheng med vintertiden? Selv om det ble feilforskjøvet den andre veien?

Og er det altså ikke lenger en mulighet å ha gjentatt alarm?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:54   #17
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, jeg har også flere kolleger som forsov seg. Min ringte når den skulle, men jeg har den satt til «Alle dager» da. Det begynte jeg med ettar at jeg en gang skulle ut å fly tidlig på en lørdag og alarmen ikke ringte i det hele tatt enda jeg hadde sjekket at den var på kvelden før. (Så lever jeg heller med at jeg noen ganger glemmer å slå den av og blir vekket tidlig i helgen likevel).

Ben "Think difficult" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 15:02   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det må da ha sammenheng med vintertiden? Selv om det ble feilforskjøvet den andre veien?

Det har sammenheng med vintertid, ja.

Sitat:

Og er det altså ikke lenger en mulighet å ha gjentatt alarm?

Jeg har satt alarmen til å ringe 5:15 i morgen og regner med å bli vekket 6:15.

Gammel 01-11-10, 15:05   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, den ringer to timer senere enn den ville gjort hvis det fortsatt var sommertid, så det er ikke logisk på en flekk.

Jeg blir like forvirret av det klokkegreiene hvert år.

Gammel 01-11-10, 15:07   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har slettet den gamle vekkingen og laget en ny med vekking kl 06.15. Jeg satser på at problemet er løst da. Men jeg har samtidig forsikret meg om at jeg ikke har møter i morgen tidlig heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.