|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Når ukjente ringer på døraJeg blir alltid usikker når ukjente ringer på døra om kvelden. I går kveld fikk jeg besøk av en heller sjuskete fyr som solgte roser (2 stk) til inntekt for ett eller annet med barnehjemsbarn. Det kostet kroner 50. Jeg har aldri penger hjemme, og sa det. Da lurte han på om jeg hadde 20 eller 30 kroner eller noe? Jeg svarte at jeg kun hadde noen kronestykker, og da mente han at det var jo bedre enn ingenting.. Er ikke det en merkelig måte å samle inn penger på? Jeg sa bare høflig nei og lukket døren. Begynte i ettertid å tenke på ting som kunne ha skjedd hvis jeg hadde gått inn etter penger... Overdriver sikkert, men han virket så merkelig og så liksom bortover mot enden av huset flere ganger mens vi pratet. Har noen en oversikt over hvem som har lov å gå rundt og samle inn penger? Politiet?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når ukjente ringer på døraDet der er bare en scam, og jeg anbefaler deg ikke til å forlate døra for å gå og hente noe hvis du er usikker på hvem vedkommende er. Ordentlige innsamlingsaksjoner skal kunne legitimere seg, og er du fremdeles usikker er det fullt mulig å donere penger på andre vis senere om man ønsker det.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når ukjente ringer på døraEh ... dette var da ren tigging, tenker jeg? Jeg sier også alltid nei, og særlig til såpass oppsøkende virksomhet.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Når ukjente ringer på døraEr det noe jeg burde ringe politiet for tro? Ser innimellom notiser om slikt i avisen, og syns for min egen del at det er greit å få vite når noen går rundt og det er "ulovlig"...
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når ukjente ringer på døraJeg syns godt du kan ringe politiet ja. De ønsker som regel opplysninger om ulovlig tigging eller folk som kan mistenkes å scanne steder for innbrudd. Det er jo ofte bander som opererer i ulike distrikter.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når ukjente ringer på døraEnig med Tallulah. Ring politiet for info, og pass på vinduer dører i etasjer dere ikke er. Sett på alarmen også når du bare skal hente i barnehagen.
|
|
|
#7 |
|
Sv: Når ukjente ringer på døraRingte politiet her, og fikk faktisk snakke med en betjent. De hadde ikke hørt noe om noe lignend i området, men takket iallfall for at jeg ringte.. Føler seg jo litt dum når man ringer samtidig som det også føles ok
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
Sv: Når ukjente ringer på døraDa vi bodde i Noe var det en runde med en mann som ringte på og trengte vann for bilen hadde kokt over, da folkene gikk for å hente vann stjal han nøkler til hus, bil etc og kom tilbake nattestid og rundstjal de.... Så slipp aldri noen inn, lukk døren og lås mens du evnt henter det de etterspør |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når ukjente ringer på døraVi har hatt noen sånne på døre vi også. Jeg avviser alltid, og ringer politiet for å informere. Om de gjør noe med det vet jeg ikke, men de har alltid takket for at jeg har ringt.
|
|
|
#10 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Når ukjente ringer på døraUff, glad jeg bor langt fra allfarvei jeg nå, selv om det vel er i øde områder det ofte skjer noe skummelt i filmene.... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Når ukjente ringer på døraHadde jo vært interessant å sett hva han sa om du inviterte mannen inn på kaffe og kaker? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
Sv: Når ukjente ringer på døraHvis det er pengeinnsamling pleier det gjerne og være opplyst, feks til redd barna og dette som har vært nå. Har aldri hatt voksne på døren her bare unger som samler inn penger, noen ganger er det en voksen med. Syns det er ekkelt med fremmed folk på døra. |
|
|
|
![]() |
|
|