|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sy rullVi har fått mye slagside av sau/lam til å sy rull. Jeg har aldri gjordt det før. Så nå må dere dele kunnskap med meg. Jeg vet knapt hva rull er....
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sy rullSlagsiden legges flatt og skjæres gjerne til så den er omtrent rektangulær. Avskjæret kan du putte inni rullen, sammen med annet avskjær du måtte ha. Så skal det krydres med en blanding jeg ikke husker... det gjør sikkert noen andre (salt og pepper ihvertfall). Rull fast sammen og sy igjen, husk kortendene. Trekkes i vann et par timer, legges så i press over natten. Jeg har presse men før jeg fikk det brukte jeg to brødformer, en med rullen i og en oppå som jeg fylte med det tyngste jeg hadde i huset (typisk geværpatroner...). Rullkraften kan du koke suppe på.
|
|
|
#3 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sy rullJeg legger den i saltlake noen uker før jeg koker og presser den.
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Sy rullDu kan jo å sy i kjøtt, så resultatet ditt blir sikkert ikke like ille som mitt førsteforsøk.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Sy rullJeg har lært at det er smart å ha gelatinplater i, som legges utover før det rulles, for at rullen bedre skal holde seg sammen etter at den er ferdig. |
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Sy rull
Eller ennå mer lettvindt, strø gelatinpulver i lag med krydret før siden rulles. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sy rullJeg bruker gelatinpulver, pepper, salt og allehånde.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sy rullJeg bruker ikke gelatin.
|
![]() |