|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Jeg er vanligvis ganske så hysterisk når det gjelder holdbarhetsdatoer på matvarer. Når det gjelder hermetikk, har jeg tenkt at den er mer eller mindre holdbar i det uendelige ... I dag skulle jeg åpne en boks med hvite bønner. Det er ikke det det går mest av her i huset, og jeg oppdaget at boksen så ut til å bule. Jeg la merke til at det sto best før desember 2008 på lokket. Da jeg åpnet den, freste den liksom og innholdet tøt ut ...
|
|
|
#2 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Nei,jeg oppbevarer ikke hermetikk over så lang tid at jeg trenger å bekymre meg for holdbarhetsdatoen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Jeg sjekker datoen på hermetikkbokser som har stått leeenge i skapet, ja.
|
|
|
#4 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Jeg sjekker aldri datoen på det jeg har på kjøkkenet. Men hermetikken i kjelleren må sjekkes. Og der er det ofte noe som har gått ut på dato, spesielt ananas som stort sett bare brukes en gang i året.
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Nei det gjør jeg sjelden, men det er fordi vi bruker det opp i god tid. Har en boks stått veldig, veldig lenge i skuffen/skapet, sjekker jeg datoen. Det samme med tørrvarer.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Vel, står det oktober spiser jeg glatt i november om det ser og lukter greit ut, men står det 2008, er jeg nok tvilende i 2010... (Eller rettere sagt, hadde det blitt kastet i 2009)
|
|
|
#7 |
|
Weeeee
|
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Sjekker aldri datoen og har nok spist greier som har vært over datoen ja.
|
|
|
#9 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?
Ja, ja, ja!
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvordan forholder du deg til best før-dato på hermetikk?Det trodde jeg også. Trodde hermetikk bokstavelig talt varte i "hundre år". |
|
|
|
![]() |
|
|