|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg var hos ernæringsfysiolog igår, fikk en gjennomgang av lillegutts diett siden han har litt sær diett. Blant annet ikke melkeprodukter, siden han har melkeallergi. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?Nei det vet jeg ikke. De drikker ikke melk og det gjør ikke vi voksne heller. Jeg har aldri gjort det. Skulle likt å fått sjekket om skjelettet mitt er bra likevel.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?Veldig bra tråd og innlegg, m^2!
|
|
|
#5 |
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?De spiser ikke youghurt heller. Men vi har en del brokkoli til middag.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?Men er det noen som vet hva man kan få gjort for å sjekke, nå formulerer jeg meg dårlig, men å sjekke kroppen min og se om alt er bra på tross av at jeg har levd 30 år uten melk? Jeg kan ikke fordra melk, jeg får brekninger.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?God påminnelse. Nei, det gjør han nok ikke. Han liker ikke melk, så vi prøver å finne andre måter å få i ham kalsium på. Han spiser ett yoghurtbeger om dagen, og et par skiver brunost. Han er også glad i brokkoli. Det er jo langt under anbefalt mengde, men jeg ser ikke helt hvordan vi skal greie å komme opp i 700 mg! Er ikke det veldig mye?
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?Poden drikker ikke vanlig melk, men han drikker Biola hver dag, bruker melkepålegg, spiser yoghurt i blant, og vi bruker melk i matlagingen. Jeg tror han får i seg nok.
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?Jeg er ganske sikker på at ungene mine ikke får i seg nok kalsium. Knerten kan vi nok egentlig gi tilskudd, men den kampen orker jeg ikke ta med snuppa.
|
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?God påminnelse!
|
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?Jeg tror mine barn får nok. De spiser i hvertfall mye ost og drikker mye melk, biola og spiser en del youghurt. Er vel ikke sikkert at det går opp i 700 mg om dagen, men de får i seg mye kalsium
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?
1.1kg brokkoli gir 500mg kalsium |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Drømmer
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Han får i seg nok , om 700 mg er det som er anbefalt. Sist redigert av Chablis : 05-11-10 kl 11:40. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg fant denne oversikten i en blogg:
Så brød bakt med knuste sesamfrø, og noen mander i matboksen burde hjelpe, men det er et stykke igjen. Hvordan er det med kalsiuminnholdet i brunost?
|
|
|
#15 |
|
|
Ernæringsfysiologen anbefalte rett og slett tilskudd. Noen smaker blæh men vi har funnet en tyggetablett som er god (hvitt beger, blå etikett på apoteket). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg tar det selv, siden jeg ikke tåler melk, men jeg velger typer jeg kan svelge. De som man tygger er som regel ikke gode. Da skal jeg se etter den der.
|
|
|
#17 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Du skal spise ganske mange mandler før det monner noe særlig, da. "Jeg legger 100 mandler i matboksen din, ha en god dag!"
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Lillegutt spiser endel mandler, og vi bruker mye sesamfrø i matlagingen, så det hjelper jo på her. Men vær obs på at sesamfrø må være _knust_ og det må man kjøpe på helsekost, den i butikken er hel. Og det er håpløst å få den knust i kjøkkenmaskin :btdt: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
I følge en dokumentar jeg så i går så blir man til stein.
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Takk for påminnelsen. Vi prøver å være flinke, og pusher i (den laktoseintolerante) guttungen brødskiver med kremost, laktosefri melk og grønne grønnsaker. Men vi er nok heller ikke oppe i de mengdene der, nei. Tipper han får i seg i underkant av 500 mg daglig, men det er kanskje nok for en toåring?
|
![]() |
|
|