Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 11:46   #1
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene *Ferdig!*

Da har vi bestemt oss for å få malt kjøkkenfrontene (ref tidligere tråd). Har snakket med meglern, og han mente også det kunne være en lur investering. Hvilken hvitfarge er fint på skapfronter, da? Ser gjerne bilder også .

Her er det "lekre" kjøkkenet vårt by the way...


Sist redigert av bulle : 13-11-10 kl 13:10.
bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:49   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken hvitfarge tro?

Jeg ville ikke malt det hvitt. Tenk om det kræsjer med vegg og hvitevarer og sånt?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:51   #3
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken hvitfarge tro?

Hvilken farge, da?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:53   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Lys grått kunne kanskje være et alternativ!? Jeg er enig i at det er litt skummelt å gamble med hvitt, det kan så fort bli feil hvitfarge til det øvrige som er hvitt/lyst på avbildet kjøkken.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:53   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Jeg er ikke god på farger altså, men kanskje en fin (lys) gråfarge?

Ellers må du male veggene. Er et alternativ det også. Hvite fronter, annen farge på vegg. Det blir jo veldig sterilt med alt hvitt?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:56   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Lys grått ja. 1502y er en fin farge.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:57   #7
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Veggene er lys antikk, så det kan jo være et alternativ. Tror ikke jeg orker å gamble på en annen farge enn hvit. Vil selge huset NÅ!

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:01   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Jeg hadde gått for lys, lys grå i tilfelle - det passer jo til gardinene også. Dust grått eller hvitt gjør ikke store forskjellen for kjøper tror jeg, men det kan bety mye for helhetsinntrykket. Jeg klarer ikke helt å se for meg en helt hvit innredning her og det er så mange sjateringer. Vi har et eldre, malt eikekjøkken selv. Det er malt i noe som ser veldig hvitt ut, men som går mot lys antikk og ble fryktelig gulaktig mot hvite hvitevarer og hvit kjøkkenbenk. Det var ikke for ingenting at vi rev vekk benk, skiftet ut hvitevarene og malte veggene i en fei før vi flyttet inn. Jeg synes fortsatt innredningen har for gulig skjær, men vi gjør ikke noe mer med det før vi bytter hele kjøkkenet - det går greit. Men jeg hadde heller sett at det var lys grått altså!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:01   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Vi hadde lister og kjøkkeninnredning i standard 0502y og da passet det fint med 1502y på veggene, så jeg tror det blir fint motsatt også.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:03   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Jeg hadde gått for hvit innredning jeg også. Har du mulighet til å stikke på Ikea og kjøpe noen rimelige nye knotter så hadde jeg byttet de også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:17   #11
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg hadde gått for hvit innredning jeg også. Har du mulighet til å stikke på Ikea og kjøpe noen rimelige nye knotter så hadde jeg byttet de også.

Ja, selvfølgelig .

Jeg har sjekket litt rundt hva standard Lidingø og ståt kjøkken er malt i. Det er S0502-Y, altså bomull. Tror vi går for den. Så får vi heller friske opp med litt farger på detaljer/interiør.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:22   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Lykke til, håper det er dette som skal til før et salg er gjennomført.
Det er egentlig ikke så veldig mye pes med å male kjøkken når man først setter i gang.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:26   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Bomull blir bra, tror jeg! Skumgummirulle er genialt til glatte flater, forresten. Vi har nylig malt vinduskarmer med sånn, og det gikk så fort og flott atte!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 13:06   #14
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Her er det ferdige resultatet
Litt dårlige mobilbilder...
(Nå viste det seg at vi faktisk fikk solgt huset før skapfrontene var på plass igjen, så det var et forgjeves men allikevel morsomt prosjekt ). De som kjøpte likte igrunn de blå skapfrontene...







bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 13:13   #15
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Det ble veldig fint! Og igjen - gratulerer med salget!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 16:13   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Synes det ble lekkert- og gratulerer med salg. Jaja, man kan ikke gjøre alle til lags.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:15   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Det var noe annet ja! Gratulerer med salg, da får de nye kjøperne gi seg i kast med å male blått igjen, da!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:20   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Det ble flott - dog vittig at huset med ett ble solgt, til noen som godt kunne like det blå. Jeje, jeg tipper de synes det er ganske ok med det hvite også, hvis ikke får de svinge seg med malekosten selv!

Gratulerer med salg!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:42   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har bestemt oss for å male kjøkkenfrontene, men hvilken i hvilken farge tro?

Gratulerer med salg!
Og kjøkkenet ble skikkelig flott!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no