Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Aaaargh ...

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 23:03   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aaaargh ...

Er det alltid store problemer på ferde når motorlampen lyser, eller kan det være noe bittelite som er feil??

Vi kjøpte oss ny bruktbil idag, kjører bilen ut av forhandler og til jobben. Sitter på møte i et par timer før jeg starter bilen igjen, bare denne gangen lyser motorlampen
Bilen var på service i går, men ingen feil funnet ut i fra det jeg leser på sjekklisten.

Hører ingen ulyder fra motoren, men så er dette en diesel motor og automat gir, så det tar gjerne litt tid for meg å kjenne igjen nye lyser mm.

Det er forresten en opel zafira...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:06   #2
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aaaargh....

Det trenger ikke være alvorlig i det hele tatt, men når motorlampen lyser skal du ta det veldig alvorlig, for dersom det er noe galt så kan det bli veldig dyrt dersom det skjer noe under kjøring.

Kom lyset etter servicen? I så fall ville jeg latt verkstedet kjøre en analyse på motoren, mulig de har glemt noe.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:13   #3
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aaaargh ...

Innbiller meg det, kan ikke huske det lyste før...kjører uansett bilen til verkstedet når det åpner imorgen!!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 08:46   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aaaargh ...

Les i instruksjonsboka.Står alltid godt forklart der.
Min forrige bil, en BMW X3, fikk plutselig en lampe som lyste. Helt uten noe forvarsel kom det, og da var bilen 3 år gammel.
Jeg trodde ikke det var noe alvorlig, men stoppet med en gang og leste i boka. Der sto det at det var en hjerne som sender signaler rundt omkring som mest sannsynlig var røket, så jeg dro rett på verkstedet.
Det sto ikke akkurat slik i boka, men omrkevet til forståelig språk.
Det var en hjerne som måtte byttes og bare delenkostet rundt 10.000,-
Jeg fikk det på garantien. Om jeghadde ignorert lampen og kjørt, ville kostnadene raskt bli mye høyere.

Så, sjekk boka, og ev kontakt et verksted.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.